כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

גפני רתח: "לא אאפשר להמשיך להתעלל"

דיון על ניצולי השואה בועדת הכספים טיפס לטונים גבוהים, ויו"ר הועדה סירב לאפשר ליועצים המשפטיים לחמוק

גפני רתח: "לא אאפשר להמשיך להתעלל"

סוער בועדת הכספים: הבוקר (ג) התארחו ניצולי השואה בדיון בועדת הכספים והעלו את הבעיות הקיימות בנושאים שונים - החל מקיזוזים שהם סובלים בגלל מיסוי וכלה במשבר התקציבי המונע העברת כספים לידי הניצולים. הדיון שארך שעות ארוכות הפך לסוער בשלבים בהם יועצים משפטיים ניסו לתרץ את הדברים ולדחות את המשך הדיונים .

יו"ר הועדה ח"כ משה גפני זעם על האפשרות לדחות את הדברים שוב ושוב, ואמר כי אם בתוך שבועיים התקציב לא עובר לניצולי השואה, הועדה הולכת להסלים את הדיונים מול הגופים שצריכים להעביר את התקציבים לניצולים, "אני מייצג כאן את החלשים ביותר בחברה הישראלית וכאלו שכולנו חייבים להם ולעתים אין להם לחם לאכול בבית, לא נאפשר את המשך ההתעללות בהם".



גפני הודיע שהקים צוות שיעבור סעיף סעיף בבעיות שיש לניצולים ויפתור אחד אחד מול האוצר. בנושאים נוספים הבטיח גפני את מעורבותו, כדןגמת ניצולים מהולנד שמקזזים להם את התקציבים.

בסוף הדיון ניגש גפני לניצולים והבטיח שימשיך לעמוד לימינם, "לפני שמונה שנים היה גרוע יותר וכעת אנחנו מתקדמים עוד צעד, אבל אין זמן ולא ננוח עכשיו עד שהכל ייפתר". הניצולים מצידם הודו: "שמחים שאכפת לך מאיתנו".

יצויין כי גם בקדנציה הקודמת היה יו"ר ועדת הכספים ה'מושיע' של ניצולי השואה כשהוביל את הפשרה ששחררה מאות מיליוני שקלים מבנק לאומי לניצולי השואה ובהעברת חוק ששיפר את ההטבות של המדינה למענם, ולאור עמידתו לימינם קיבל את אות יקיר ניצולי השואה.
גפני ניצולי שואה טיפול ועדת הכספים פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד