כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

טאהש: נפרצה קופת הצדקה בקבר הרבי

זעזוע בקרב חסידי טאהש במונטריאול: קופות הצדקה וארגז הקוויטלאך על קברו של הרבי זצ"ל נפרצו ונשדדו

הקמת המצבה בטאהש. צילום ארכיון: מגזין 'א בליק'
הקמת המצבה בטאהש. צילום ארכיון: מגזין 'א בליק'

זעזוע בקרית טאהש במונטריאול: אלמוני פרץ את הטריילר שנמצא ליד הציון של האדמו"ר מטאהש זצ"ל, שבר את המנעולים, פרץ ושבר את קופות הצדקה ואת ארגז הקוויטלאך.

הפריצה התגלתה אתמול (ב) על ידי אחד החסידים שהגיע לציון. בעקבות כך הוחלט בחסידות אמש להתקין מצלמות אבטחה במקום.

העסקן הוותיק ר' זיידה מאירוביץ, מספר לבחדרי חרדים את אשר אירע: "בכל לילה בחצות יוצאים מניין של חסידים לציון האדמו"ר, לומדים משניות, אומרים תיקון חצות ומדליקים נרות, כך גם היה ביום ראשון בלילה, כשהם הגיעו לציון הם ראו אדם מטייל בבית העלמין, אך הם לא חשדו בכלום מאחר ולמקום מגיעים כל מיני יהודים - לא דווקא חסידי טאהש".

"אתמול הגיע לציון אחד החסידים והבחין שכל המנעולים שבורים, קופת הצדקה שליד הציון שממש מקובעת באדמה - נפרצה, ליד הציון יש קראוון שבתוכו נשמרים קופות צדקה ודברים אחרים ששייכים לציון, האלמוני פרץ את המנעול של הקרוון ורוקן את כל קופות הצדקה, ליד הציון הוא פתח ושפך את כל הקוויטלך שהיו במתקן המיוחד שיש על הציון, מעל המצבה יש שני פמוטים עם נרות שנמצאים שם דרך קבע, אלה היו זרוקים על המצבה", הוא מספר בכאב.

לדברי הרב מאירוביץ', "היהודי הזדעזע והזעיק את המשטרה ואת ארגון השומרים. יצויין שהמשטרה התייחסה לעניין ברצינות המירבית וחוקרי המשטרה שהו במקום כשבע שעות ולקחו טביעת אצבעות, במקום גם נמצאו זרוקות כפפות שהשודד השתמש בהם ככל הנראה, וכן טביעות רגליים שנראו היטב בשלג. בתום איסוף הממצאים אמרה המשטרה כי מדובר באדם אחד שתכנן את הכל היטב, וכי אין מדובר בשיכור, מכיוון שבית העלמין נמצא בתוך יער סמוך לעיירה וזה לא מקום שמטיילים בו. המשטרה מאמינה שמטרתו של האיש הייתה שוד ולמצוא כסף, מאחר והוא רוקן ושבר את כל המנעולים של קופות הצדקה, וחיפש בכל המתקנים סביב המצבה".
קרית טאהש מונטריאול קופות צדקה קבר מצלמת אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד