כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אפליקציית "מטפל קול יכול" של סטודנטית ב'מבחר'

האפליקציה המתרגמת היגדים טיפוליים של מרפאות בעיסוק, כיכבה באירוע הצגת פרויקטים בתום המסלול האקדמי במכללת מבחר

אפליקציית "מטפל קול יכול" של סטודנטית ב'מבחר'

אפליקציית "מטפל קול יכול" פותחה על ידי סטודנטית לריפוי בעיסוק ממכללת מבחר
האפליקציה שמטרתה תרגום היגדים טיפוליים של מרפאות בעיסוק הוצגה לקהל הרחב באירוע הצגת פרוייקטים בתום המסלול האקדמי במכללת מבחר.

סטודנטית בתכנית לימודי ריפוי בעיסוק של אוניברסיטת חיפה במבחר פתחה אפליקציה יחודית למרפאות בעיסוק, המטפלות במטופלים שאינם דוברי עברית.

האפליקציה הוצגה במהלך יום הצגת פרוייקטים של מסלול ריפוי בעיסוק במבחר. היום כלל הצגת פרוייקטים בשלושה תחומים שונים, פרוייקטים בתחום הרחבת והעמקת מידע למטופלים, פרוייקטים בתחום חדשנות באביזרי ואמצעי טיפול, פרויקטים בתחום מניעה בקהילה.

האפליקציה אותה פיתחה הסטודנטית ממבחר הינה פרוייקט בתחום חדשנות אביזרי ואמצעי טיפול וזכתה להכרה מקצועית ע"י מרפאות בעיסוק מנוסות.

"מטרת האפליקציה היא תרגום מיידי של היגדים טיפוליים חשובים ושימושיים. היות ואנחנו מטפלים במגוון רחב מאד של מטופלים שלעיתים לא רחוקות לא דוברים עברית כשפת-אם, אנחנו חייבות להשתמש בשפת האם של המטופלים על מנת להנגיש להם את הטיפול אותו אנו מעניקות.

האפליקציה מתרגמת את ההיגד הטיפולי הרלוונטי לאחת משלוש השפות הבאות: אנגלית, רוסית וערבית", מסבירה גב' שלי מרכוס, העומדת בראש מסלול ריפוי בעיסוק של אוניברסיטת חיפה במבחר.

האפליקציה הנקראת "מטפל קול יכול" פותחה עם הדרכה של הסגל האקדמי לריפוי בעיסוק של אוניברסיטת חיפה במבחר ביחד עם ההכוונה של הצוות הטיפולי בבית החולים השיקומי-גריאטרי "רעות", בו בצעה התלמידה את תקופת ההכשרה המעשית הנדרשת במסלול הלימודים האקדמיים.

פרוייקטים נוספים שהוצגו ביום הצגת הפרוייקטים הם פיתוח קבוצה להעלאת המודעות לבריאות פיזית בקרב סובלים ממחלות נפש וכן פרוייקט הסברה בקרב מטופלים במחלקה לאשפוז יום נשימתי בבית החולים "שיבא" (תל השומר).

סטודנטיות במסלול לריפוי בעיסוק במכללת מבחר זכאיות לתואר מטעם אוניברסיטת חיפה והן מבצעות תקופות הכשרה מעשית במגוון רחב מאד של מרכזים רפואיים וטיפוליים ברחבי הארץ.
מכללת מבחר אפליקציה מסלול אקדמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד