כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

למען השבת: הרב עמאר ברחוב הלל

רבה של ירושלים, הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, סייר במרכז העיר והבטיח לסוחרים: "שמרו שבת, ותיראו ברכה כפולה". יחד עם הרב השתתף גם ראש עירית בני ברק, כנציג מרכז אגודת ישראל אשר יזמו את סיורי השבת

יונתן זינדל, פלאש90
יונתן זינדל, פלאש90

"משלחת השבת". סיור ראשון מסוגו התקיים היום (ג') במרכז העסקים הירושלמי ברחוב הלל בירושלים; פרי יוזמה מעשית מטעם המרכז הארצי של אגודת ישראל.

בראשות הרב הראשי לירושלים הגאון רבי שלמה עמאר – יצאה המשלחת שכללה רבנים, אישי ציבור ועסקנים לסיור מרגש וייחודי בין בעלי החנויות המחללות רח"ל את השבת – מתוך מטרה לדבר על לבם ולהסביר להם את שגב מעלת השבת וקדושתה כי היא מקור הברכה; וכן לחזק את ידי אלה אשר שובתים ביום הקדוש למרות הקושי בו הם מצויים נוכח הסביבה.

הרב עמאר התקבל בכבוד וברגש רב אצל כל בעלי החנויות אליהן נכנס. מסורתיים וחילוניים כאחד, שומרי שבת וכאלה שאינם. בקרב אלה אשר אינם פותחים את שעריהם בשבת, הרעיף הרב ברכות לרוב תוך שהוא מברך את מנהלי המקום ואנשי הצוות כל עמידתם האיתנה בצטטו את דברי הפייטן הנודע: "כי היא מקור הברכה".

המשלחת הנכבדה כללה בין היתר את מנכ"ל מחלקת הכשרות ברבנות – הרב יעקב רוחמקין; הרב חנוך זייברט – מנכ"ל אגודת ישראל וראש עיריית בני ברק (הסיעה המרכזית גור), שהגיע במיוחד לסיור; הרב יהודה יברוב (דגל, יתד נאמן), חיים אפשטיין ושעיה וויין (עץ) – מזכיר ועדת הרבנים למען השבת, נציגי המרכז הארצי של אגודת ישראל, חברי מועצת עיריית ירושלים ועסקנים למען השבת.

הרב עמאר לא נרתע, ונכנס לסופרמרקטים ומסעדות אשר פוחים רח"ל את שעריהם בשבת קודש. גם במקומות הנחשבים ל"מעוז" מחללי השבת – התקבל הרב בכבוד מלכים ובהתרגשות רבה. בעלי העסקים – רובם ככולם ממשפחות שומרות מצוות ומסורת, האזינו קשב רב לדברי הרב שהתייחס באורך רוח ובחיבה מופגנת לכל נושא שעלה.

חלק מבעלי העסקים תינו לפניו את כבאם נוכח הכורח בו הם מצויים – כאשר המרכז כולו פועל רח"ל בשבת קודש; אחרים הרחיבו אודות הקשיים הכלכליים בהם הם שרויים, והרב משיב לכל אחד כמידתו, במאור פנים ובצורה אישית איש כפי הראוי לו, מתוך הבטחה לתוספת הצלחה וישועה במידה ואכן יסגרו את שעריהם וימנעו מפתיחתם בשבת.

"אנו מרגישים כי יש לעשות הרבה למען השבת" – סיכם הרב את הסיור המרגש. "לא רק לדבר למען השבת צריך, אלא גם לפעול ולעשות. זו הסיבה בעטיה הגענו לכאן לסייר ולראות את העסקים הללו, לדבר על לב האנשים – יהודים אשר נשמה קדושה בקרבם.

"שמח אני כי אכן הדברים בחסדי שמים נושאים חן, ניכרת ההיענות והתובנה לדברים שהשמענו באוזניהם, כי אכן השבת – קדושה היא לכל יהודי באשר הוא. מדובר בתחילתו של תהליך, אשר אי"ה ישאו פרי ויזכנו ה' לרוח טהרה שתערה על כל עמו ישראל ממרום, למען שמירת השבת והרבות כבוד שמים".

































הרב עמאר ירושלים שמירת שבת זייברט מסייר בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד