כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בגלל תקלה: הרבי המריא במטוס פרטי

לאחר שהאדמו"ר מסאטמר נפרד מחסידיו, התברר שחלה תקלה וטיסתו נדחתה • מטוס פרטי גוייס כדי להטיס אותו

האדמו"ר מסאטמר. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מסאטמר. צילום: שוקי לרר

שינוי בתוכנית: בעקבות בעיה בכירטוס כרטיסי הטיסה של האדמו"ר מסאטמר ופמלייתו, נדחתה יציאתו מהארץ.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', מאחר וסוכן הנסיעות לא ביצע צ'ק-אין לפמליית האדמו"ר, המטוס יצא מהשרוול עם הגעת האדמו"ר ותשעת הנוסעים מסאטמר לא עלו לטיסה המיועדת. על אף שלשדה התעופה נשלח שליח מטעם הפמלייה, כבר בשעה שמונה, מסתבר שלא נעשה תהליך 'בורדינג' בזמן, משום מה. ובעקבות כך סירבה חברת התעופה להעלאת הפמלייה.

אבל הפתרון נמצא מהר, כשעסקני סאטמר החלו בסבב טלפוני למציאת פתרון מהיר. תחילה דובר על המראה מאוחרת בשעה 16:30 בטיסה סדירה, אך בשל התארגנות הקהילה בלונדון עם לוח זמנים, שהיה נאלץ לעבור שינויים, במידה והאדמו"ר היה נוחת בלונדון רק בשעות הלילה המאוחרות, הוחלט לגייס מימון ולחכור מטוס פרטי.

שעה וחמישים דקות לאחר הגעת האדמו"ר לנתב"ג, יצאה טיסה חלופית, במטוס פרטי עם 12 מקומות ובעלות של כ-50 אלף דולר - נדבת נגידי החסידות בלונדון. המטוס ללא נחיתת ביניים, צפוי לנחות בשעה 5:20 לפי שעון לונדון, בשדה התעופה בסיטי איירפורט בבירה הבריטית.

עד למציאת הפיתרון, בדקו עסקני החסידות כמה אפשרויות של מטוסים פרטיים על מנת להטיס את האדמו"ר. גם ברשות שדה התעופה עשו מעל ומעבר למען האדמו"ר ופמלייתו, ובחסידות תולים את הסיוע הרב בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על העיכוב הממושך שעבר האדמו"ר בכניסתו לארץ.

האדמו"ר היה אמור להמריא עם פמלייתו הבוקר מישראל ללונדון, אך טיסתו נדחתה לשעה 13:30 בצהריים. הבוקר התפלל האדמו"ר תפילת שחרית בשיכון סאטמר בבני ברק באולמי 'הדקל' עם קהל חסידיו וילדי הת"ת.


האדמו"ר בנמל התעופה

לאחר התפילה נשא דברי פרידה, כשעה לפני ההמראה המתוכננת הגיע לטרקלין 'מצדה' - שם נערך מעמד 'צאתכם לשלום', אך אז התברר, כאמור, כי ישנה בעייה טכנית בכירטוס.

עפ"י מקורות בחסידות, מקור הבלבול נעוץ בכך שהאדמו"ר ערך ביקור בזק בארץ שלא תוכנן מראש, ולא היה אמור להמריא מישראל ללונדון. לאחר שהתוכנית שונתה חל בלבול בטיסות והאדמו"ר נאלץ להישאר בישראל. עד לטיסה החלופית - התהלך האדמו"ר מעט בחניון השדה.

עודכן בשעה 13:50
סאטמר טיסת לונדון שדה התעופה ביקור בזק עיכוב בטיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד