כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המחוז החרדי: 'יהדות התורה' החרימה, בש"ס הגיעו ושיבחו

ועדת החינוך ערכה דיון על היערכות המחוז החרדי במשרד החינוך לשנת הלימודים הבאה • מוזס ל'בחדרי': "תמימי דעים עם מנהלי המוסדות" • יו"ר 'החינוך העצמאי' הרב לייזרזון הגיע, ועזב אחרי דקות - בראיון ל'בחדרי' הוא מסביר למה

חרדים מול משרד החינוך
חרדים מול משרד החינוך

הבוקר (ד') נערך דיון מיוחד בוועדת החינוך על היערכות המחוז החרדי לשנת הלימודים הבאה - 'יהדות התורה' החרימה את הדיון על המחוז החרדי, ובש"ס בחרו לחזק את מנהל המחוז היוצא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חברי הכנסת של 'יהדות התורה' החרימו את הדיון, בעקבות החרם של 'ועדת הרבנים לענייני חינוך' על המחוז החרדי במשרד החינוך. לעומת זאת, חברי הכנסת של ש"ס - יו"ר הועדה יעקב מרגי, ח"כ יגאל גואטה ויואב בן צור לקחו חלק בדיון, ואף שיבחו את מנהל המחוז החרדי היוצא משה שמעוני על פעילותו. שמעוני אמר במהלך הדיון כי "לא הייתה שום התערבות בתכני הלימוד".



חבר הועדה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שכאמור החרים את הדיון, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "חברי הסיעה החליטו להחרים מכיוון שבהסכם הקואליציוני נכתב שהמצב במשרד החינוך יחזור לקדמותו טרם גזרות לפיד.

"אנחנו רואים בכל המחוז החרדי, שמשרד החינוך רוצה להיכנס לתוכנו של הציבור החרדי. אנחנו מצווים על ידי גדולי הדור לא להסכים לנושא הזה, ובגלל זה לא השתתפתי היום בדיון בוועדת החינוך. אנחנו תמימי דעה עם מנהלי המוסדות שהתכנסו אתמול, ולא נשתף פעולה עם המחוז החרדי".

יו"ר 'החינוך העצמאי' הרב אברהם יוסף לייזרזון, שהגיע הבוקר להשתתף בדיון אך עזב את חדר הועדה לאחר מספר דקות, שוחח גם הוא עם 'בחדרי חרדים' ואמר - "באתי הבוקר לדיון להסביר מדוע אנחנו נגד עצם הקמת המחוז החרדי שלידתו הייתה בכוונות פסולות על ידי שר החינוך הקודם שי פירון, שמגמתו הייתה לחדור ולמנות למעלה מ-80 מפקחים.

"אני מנהל את החינוך העצמאי כבר 40 שנה, והיו כללים ברורים של הפיקוח באישור גדולי ישראל, גובשה תכנית לימודים וזה התנהל עשרות שנים על מי מנוחות - אף שר חינוך לא בא להתערב בתכנים. היו שני מפקחים. אחד לבתי הספר לבנים ואחד לבתי הספר של הבנות. וזה רציתי להסביר - שמאז הקמת המחוז החרדי הוא התחיל להתערב כדי לסדר תעסוקה ל-80 מפקחים, שהם נכנסים לתחומים שמסורים אך ורק לגדולי ישראל".

לשאלה מדוע עזב את הדיון לאחר מספר דקות אמר הרב לייזרזון כי "עזבתי את הדיון לאחר שפניתי ימנה ושמאלה, וראיתי שנציגי 'יהדות התורה' לא נמצאים. הרמתי טלפון והבנתי שהם החליטו להיעדר, ולכן עזבתי ללא אמירה דברי".

מנהל המחוז החרדי היוצא מאיר שמעוני אמר בדיון בוועדה כי "הטענה נגד המחוז החרדי היא לכאורה היא התערבות בתכנים, אני אומר בצורה מאוד ברורה לא הייתה שום הנחיה להתערבות בתכנים".

שמעוני: "המחוז החרדי צריך לתת את השירות ל-400 אלף תלמידי המגזר החרדי, אין דבר כזה בשום מחוז. אנחנו חייבים שגוף מקצועי יוביל את המגזר הזה"

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך צביקה כהן התייחס בדבריו בוועדה לסוגיית הרישום המוקדם ואמר: "הרישום המוקדם נוגד את החוק. הגעתי לכאן לדבר על הרישום באופן כללי, בירושלים יש כ-2000 תלמידות. כל שנה יש כ-600 תלמידות שאנחנו חייבים להתערב כדי לעזור להן להיכנס למוסדות הלימוד. אנחנו משתדלים לעשות את העבודה".

כהן הוסיף כי "ילדה שהגיעה לשנת הלימודים, אולי קצת לפני זה, ועדיין לא יודעת לאן הולכת - אנחנו פשוט מפרקים לה את כל העתיד שלה".

מנכ"ל רשת החינוך של ש"ס חיים ביטון אמר בוועדה כי - "חבל שמאיר שמעוני עזב את המחוז. יש מנהל מחוז חדש, אני מאחל לו בהצלחה. לגבי הנושא של אלטרנטיבה "חרדי ציבורי" - מדובר בכישלון".
המחוז החרדי לייזרזון החינוך העצמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד