י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שוטר מואשם: העביר פרטי נערות ללהבה

לאחר שתיעד את פרטיהן, שלח שוטר המג"ב צילום תעודת זהות של הנערות לבנצי גופשטיין ולמיכאל בן ארי

הפגנת ארגון להבה, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הפגנת ארגון להבה, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

כתב אישום הוגש נגד מתן עמיחי, שוטר משמר הגבול, בחשד כי העביר מידע לארגון 'להבה' אודות בנות יהודיות שנמצאות בקשר עם ערבים.

עמיחי חשוד כי לפני כחודש, במסגרת מילוי תפקידו בביצוע משימה שגרתית של בדיקות לאיתור עבירות בסמוך לסילוואן, בדק כוח מג"ב רכב ובו שני תושבי סילוואן ויחד עמם היו שתי בחורות יהודיות. השוטר חשוד כי צילם את תעודת הזהות במכשיר הנייד שהיה ברשותו, ולאחר מכן העביר את התמונה לגורמים בארגון להבה.

לתמונה שנשלחה לבנצי גופשטיין באמצעות הוואטסאפ, צורף, לכאורה, הטקסט הבא - "אנחנו חבר'ה ממג"ב של סילוואן, עצרנו רכב ליד סילוואן וראינו שני ערבים שיורדים עם שתי בנות יהודיות לאילת. הנה התעודות זהות של אחת הבנות בבקשה תעשה משהו.... אין לנו מה לעשות מול סיפור כזה...", בנוסף כתב - "והכל בעילום שם שלנו כמובן".

על פי כתב האישום, עמיחי שלח את התמונה אף לח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, הקשור לראשי הארגון. בהודעה לבן ארי כתב השוטר כי - "תעודת זהות של בחורה שירדה עם שני ערבים וחברה שלה לאילת (מדובר בשני סילוואנים). מיכאל אם תוכל העביר את זה לגורמים הרלוונטיים בבקשה ממך (אנחנו מגבניקים מסילוואן). בבקשה לשמור בעילום שם. רציתי לבכות עכשיו".

בכתב האישום נאמר כי עמיחי חשוד בגין פגיעה בפרטיות ושימוש לרעה בכוח המשרה. בנוסף, על פי כתב האישום, הנאשם עשה שימוש בידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם ומסרה לאחר, שלא למטרה שלשמה נמסרה, השתמש לרעה בסמכותו ועשה מעשה שרירותי שפגע בזכותו של אחר.

כתב האישום כנגד השוטר הוגש לבית המשפט השלום בירושלים על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד הלה אדלמן.

בנצי גופשטיין הגיב על הגשת כתב האישום: "במקום שמשטרת ישראל תיתן לאותו שוטר תעודת הוקרה על דאגתו לאחיותיו. הוא מקבל כתב אישום. בושה. המשטרה חייבת לטפל בערבים המשדלים את הבנות שלנו. על ממשלת ישראל להילחם בהתבוללות.

"מידי יום אני מקבל מקרים מאזרחים חיילים שוטרים ואנשי שירות הביטחון. לעם ישראל אכפת מההתבוללות. אני מצפה מהיועץ המשפטי החדש בתור אחד שההתבוללות חשובה לו. לבטל את כתב האישום".
ארגון להבה בנצי גופשטיין מיכאל בן ארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד