כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נשות הברזל – מה שאישה צריכה כדי להיות חזקה

יש נטיה לזלזל בנטילת ברזל, כי מקסימום נהיה עייפות • הידעת אלו סימני מצוקה הגוף משדר? חשוב שתקראי – כי לבריאות שלך אין תחליף • על ברזל לנשים, בהריון ובכלל

נשות הברזל – מה שאישה צריכה כדי להיות חזקה

כל אישה בהריון יודעת שהגוף שלה מספק לעובר את כל מה שדרוש לו כדי לגדול להתפתח ולאחר מכן, גם לשרוד מחוץ לרחם.
אבל במה זה כרוך? והאם הגוף יכול לעשות הכל בעצמו, או שגם לנו יש עבודה לעשות?

תזונה - זה התפקיד שלנו
נשים הן ללא ספק בריאה מושלמת. אנחנו מורכבות ומופלאות והגוף שלנו מצליח לייצר באופן מדהים את הצרכים של עצמו וגם את אלה של הילדים שלנו.

אבל תהליך הייצור הזה לא נעשה מעצמו. ישנם ויטמינים ומינרלים שהגוף זקוק להם כדי להפיק באמצעותם תהליכים חיוניים שאחראיים על התפקוד הבריא שלנו ושל התינוק.
ברזל הוא אחד החשובים שבהם.

שימו לב – זו מצוקה ואתן לא מודעות לכך!
ולמה הוא כל כך חשוב? הרי מי שסובלת ממחסור בברזל – מקסימום עייפה קצת, או שיש לה נשירת שיער וציפורניים שבורות, לא משהו להיכנס ממנו לפאניקה, נכון?
אז לא, זה ממש לא נכון.

קודם כל חשוב לדעת שנשירת השיער, העייפות הכרונית והציפורניים השבורות – כל אלה הם רק תסמינים למצוקה איומה שהגוף סובל ממנה.

זאת הדרך שלו להגיד לנו – "עד כאן. אכלנו מספיק שטויות ועכשיו הזמן להזין אותי בוויטמינים ומינרלים, בלעדיהם – אני קורס".

הברזל חיוני לכולם, גם לגברים וגם לנשים. אבל אצל נשים - החוות מחזור חודשי, הריונות, לידות והנקה - יש יותר סיכון שהוא יחסר.

מדובר במינרל המהווה חלק בלתי נפרד מהמוגלובין, האחראי על נשיאת החמצן אל תאי הגוף השונים במערכת הדם שלנו. הוא מסייע למגוון נרחב של תהליכים חיוניים, בהם התגברות על מחלות, עייפות, חולשה, רגישות יתר ואפילו דיכאון.

בתהליכי צמיחה וגדילה, כמו למשל, בהריון, חשוב מאוד שיהיה לגוף מספיק ברזל בגוף כדי להעביר את החמצן לאיברים השונים ולסייע להם לגדול ולחיות, תוך שהוא לא מפקיר איברים אחרים שכבר קיימים וגם הם זקוקים לכמות החמצן היומית שלהם.

כשחסר לנו ברזל, התהליכים החשובים הללו נפגעים. ולאורך זמן זה גורם לנזקים של ממש.
נשים בהריון עלולות לחלות באנמיה הריונית, הכרוכה בתסמינים כמו חיוורון, חולשה כללית ולעיתים גם קוצר נשימה והתעלפויות.

המחסור בברזל עובר גם לעובר ופוגע מאוד בהתפתחות שלו, עובר בריא עלול להיוולד פג וגם האם עצמה עלולה להינזק. כאמור, הגוף שלנו לא מייצר את הברזל בעצמו. הוא זקוק לתזונה נכונה כדי לקבל את הברזל ולא פחות חשוב מכך – לספוג אותו באופן תקין.

איך באמת אפשר לספק לגוף ברזל בצורה נכונה וללא מאמץ?
ברוב המקרים, חוסר ברזל בגוף הוא תופעה המתפתחת בהדרגה, כאשר כמות הברזל אותה הגוף סופג איננה תואמת את כמות הברזל הנדרשת לצרכי בריאות תקינה. גוף האדם מאבד מדי יום בין 1 ל-2 מיליגרם ברזל, כאשר חידוש מאגרי הברזל מתבצע באמצעות צריכת מזונות המכילים ברזל או ע"י נטילה של תוסף תזונה.
הבעיה היא שלא כל אחת מסתובבת עם רשימות של מזונות עם פירוט כמות הברזל שהמזונות הללו מכילים. המציאות היא שלרוב, אין לנו זמן לאכול נכון ומאגרי הברזל שלנו נשחקים ונגמרים.

וגם מי שמודעת לעניין - חברת השפע של ימינו משפיעה לרעה גם על התזונה שלה. מרוב שפע של אפשרויות בסופר, לא רואים את הוויטמינים והמינרלים.

התזונה המערבית חסרה בברזל, ואחת מכל 4 נשים סובלת מאנמיה. כן, גם נשים שמאוד משקיעות בתזונה שלהן.



בשביל זה יש לנו תוספי תזונה. אבל האם פשוט נוטלים ברזל ונפתרה הבעיה?
החיים לא כאלה פשוטים. רוב תוספי הברזל גורמים לגזים וכאבי בטן. אם משהו גורם לאי נוחות כזאת מה עושים? מפסיקים ליטול אותו. ואז שוב חסר ברזל והנזקים חוזרים לאיים עלינו.

לכן אם כבר נוטלים ברזל חשוב לוודא קודם כל שהוא מגיע בצורה נוזלית, כי הברזל הנוזלי לא מכיל את כל החומרים שיש בכדורים ונועדו לשמור על העטיפה החיצונית שלהם ובכך מקשים על הגוף לעכל אותם.

דבר שני שצריך לוודא הוא שברכיבים של תוסף הברזל כתוב ״ביס-גליצינאט״ - שזו חומצת אמינו שמחוברת לברזל, ומגבירה את הספיגה של הברזל בגוף, ובין היתר היא גם מונעת בעיות עיכול ותופעות לוואי נוספות.

נשמע מסובך? אל תסתבכו. יש תוסף ברזל בדיוק כזה. ה IRON MAX של אקוסאפ זה תוסף ברזל נוזלי, שניתן בטיפות בטעם אוכמניות, ללא חומרים משמרים, ללא סוכר או ממתיקים מלאכותיים , 100% טבעי והספיגה של הברזל בגוף היא הטובה ביותר שיש.
אז הנה, למרות המורכבות, לא כל כך קשה לשמור על הבריאות, רק צריך לדעת מה לחפש.

הטבה לקוראי "בחדרי חדרים": 40 ₪ הטבה ברכישת זוג IRON MAX

קישורים:
לפרטים נוספים
תוסף תזונה לנשים צריכת ברזל בהריון עייפות מחוסר ברזל תוסף תזונה טבעי תוסף ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד