ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

דרעי דורש: עמדה אחידה במאבק מול המחוז החרדי

הח"כים החרדים התכנסו עם ראשי המפלגות לדון בצעדים נגד המחוז החרדי במשרד החינוך • ולא רק על זה

דרעי דורש: עמדה אחידה במאבק מול המחוז החרדי

ראשי המפלגות החרדיות וחברי הכנסת נפגשו הצהריים (ד') בחדר סיעת ש"ס בכנסת, לדון בפרשת המחוז החרדי במשרד החינוך.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי דרש בישיבה להציג חזית אחידה במאבק, לדבריו "לא יתכן שחלק מהגזר ישתף פעולה, וחלק יחרימו". דרעי הוסיף כי המצב הקיים גורם נזק משמעותי במאבק, ובציבור החרדי.

בישיבה השתתפו השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, סגן השר יצחק כהן וחברי הכנסת יעקב מרגי, ואורי מקלב. במקום נכח גם ראש צוות המו"מ הקואליציוני של ש"ס יהודה אבידן.

בנוסף, דנו הנציגים בסעיפים בהסכם הקואליציוני שטרם מומשו בנושא החינוך החרדי, הקמת מטה לתעסוקה חרדית, חוק הכשרות שלא קודם וכן הקמת ועדה להסדרת אירגוני ההצלה והחירום החרדיים לקבלת מעמד רשמי. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, קיימים עוד סעיפים בהסכם שטרם מומשו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הבוקר נערך דיון מיוחד בוועדת החינוך על היערכות המחוז החרדי לשנת הלימודים הבאה. 'יהדות התורה' החרימה את הדיון על המחוז החרדי, ובש"ס בחרו לחזק את מנהל המחוז היוצא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חברי הכנסת של 'יהדות התורה' החרימו את הדיון, בעקבות החרם של 'ועדת הרבנים לענייני חינוך' על המחוז החרדי במשרד החינוך. לעומת זאת, חברי הכנסת של ש"ס - יו"ר הועדה יעקב מרגי, ח"כ יגאל גואטה ויואב בן צור לקחו חלק בדיון, ואף שיבחו את מנהל המחוז החרדי היוצא משה שמעוני על פעילותו.

שמעוני אמר במהלך הדיון כי "לא הייתה שום התערבות בתכני הלימוד". יו"ר 'החינוך העצמאי' הרב אברהם יוסף לייזרזון, הגיע הבוקר להשתתף בדיון אך עזב את חדר הועדה לאחר מספר דקות.


מוזס ולייזרזון בראיון ל'בחדרי חרדים' הבוקר
המחוז החרדי משרד החינוך אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד