כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מזכיר מועצת גדולי התורה: בעלי תואר אקדמי אינם חרדים

בעוד הציבור מתחבט להבין על מה הסערה הגדולה במאבק נגד 'המחוז החרדי' -האם מדובר בהתערבות בחינוך, או מאבק פרוצדורלי בלבד - מספק אחד מראשי הלוחמים, ומזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' אמירה חריפה, ההופכת רבבות חרדים ל"שולי הציבור" • "אנשים לא משלנו"

אברהם רובינשטיין. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90
אברהם רובינשטיין. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90

במסגרת הדיון הבלתי נגמר בשאלת 'מיהו חרדי', מספק מזכיר 'מועצת גדולי התורה' של 'דגל התורה' אמירה משמעותית, שמבקשת לסמן את כל בעלי התארים האקדמיים במגזר, כמי שאינם חרדים. זאת בשעה שמספר החרדים הלומדים באקדמיה במסגרות שונות, רק הולך וגדל.

את הדברים אומר הרב אברהם רובינשטיין, ממלא מקום ראש העיר בני ברק המשמש בתפקיד מזכיר מועצת גדולי התורה הליטאית של 'דגל התורה', ובנוסף מזכיר 'וועדת הרבנים לענייני חינוך', העומדת בחוד המאבק נגד 'המחוז החרדי'.

בראיון אמש, במהדורה המרכזית של רדיו 'קול-חי', סיפק הרב רובינשטיין, המייצג למעשה את כלל גדולי ישראל מהחוג הליטאי באמירותיו - וזאת מתוקף תפקידו כמזכיר לעניינים ציבוריים, אמירה שמבקשת לקבוע ולשרטט את גבולות החרדיות, ויהיו לא מעט שיראו בה כלא-פחות משערורייתית.

"מאז שר החינוך פירון", אמר רובינשטיין, "נכנסו ל'מחוז החרדי' עשרות מפקחים משולי הציבור החרדי, הם לא בשר מבשרנו". רובינשטיין אף מסביר מדוע הם אינם חרדים - "ברגע שתנאי הסף למפקח הוא תואר אקדמי - זה לא אנשים משלנו".

לאחר שהושמעה הקלטה מדברי ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, בכנס נגד המחוז החרדי במשרד החינוך אמש, נשאל רובינשטיין על ידי המגיש בצלאל קאהן - על מה בעצם המאבק?

רובינשטיין - "משרד החינוך מתערב לחיידרים. מאז שפירון היה שר החינוך והיה מנהל המחוז, נכנסו כמה עשרות מפקחים ומפקחות".

- חרדים?

"גם חרדים. אבל זה חרדים מהשוליים. לא לוקחים בת שלמדה בסמינר וולף או מנדלסון או סמינר החדש, שיש לה הסמכה. תנאי הסף לקבל מפקחת או מפקח הוא שצריך תואר אקדמי. יכול להיות שכל אחד מהם הלך לשאול את רבו, אבל אנחנו לא אוהבים את מי שהלך לרעות בשדות זרים".

רובינשטיין הוסיף - "יכול להיות שהם מנהלים משפחות חרדיות, אבל הם לא הלכו ברוח גדולי ישראל שאנחנו לומדים במקומות משלנו, אצלנו. הבנות שלי והבנות שלך לא ילכו להיות במשרד החינוך, אז זה מראה את מי לקחו".

הדברים הללו, הנאמרים בשיאו של המאבק המתנהל בין מנהלי המוסדות החרדיים וחברי הכנסת מיהדות התורה וש"ס, למחוז החרדי במשרד החינוך, ולמנהל הנבחר איציק זהבי, מצביעים על הקו החרדי הנוקשה, המבקש לראות בכל מי שלומד לתואר אקדמי, כמי ש"אינם משלנו". אינם חרדים.

באקדמיה, במכללות החרדיות ובמכוני הלימוד השונים לומדים היום אלפי סטודנטים חרדיים, בעולם החרדי ישנם אלפי בוגרים המחזיקים בתואר אקדמי, חלקם במקומות שעומדים בפיקוחם של גדולי ישראל, ובהכוונת פוסקי הלכה.


האזינו לדברי הרב רובינשטיין
אברהם רובינשטיין מזכיר מועצת גדולי התורה תואר אקדמי לחרדים חרדים באקדמיה רדיו קול חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 126 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד