י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שוטרת נרצחה בפיגוע: הדר כהן הי"ד

המאמצים לא צלחו, השוטרת שנפצעה אנושות נפטרה • תחקיר ראשוני: המחבלים ביצעו תרגיל הסחה לשוטרים

שוטרת נרצחה בפיגוע: הדר כהן הי"ד
יונתן זינגל & יוהנה גרון, פלאש 90

הדר כהן, אחת משתי השוטרות שנפצעו היום (ד') בפיגוע המשולב ירי ודקירה בשער שכם בירושלים, נפטרה מפצעיה בבית חולים הדסה הר הצופים. שלושת המחבלים נורו וחוסלו על ידי כוחות הביטחון.

הדר הי"ד הגיעה לבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שנפצעה בפיגוע באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייה במשך שעות ארוכות, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותה. רש"ט הדר כהן הי"ד בת ה-19, תושבת אור יהודה שהועלתה בדרגה לאחר מותה התגייסה למשמר הגבול לפני כחודשיים, והותירה אחריה הורים, אח ואחות.


השניות הראשונות לאחר הפיגוע

מחקירת פרטי האירוע עולה כי מדובר בשלושה מחבלים בני 20-21, אחמד אבו א-רב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל, תושבי קבטיה וג'נין, שהגיעו לאזור שער שכם חמושים בכלי נשק אוטומטיים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני צינור.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי צוות של שלושה לוחמות משמר הגבול ולוחם זיהו שני מחבלים יושבים על הגדר שעוררו את חשדם וניגשו לבדוק אותם. בעוד מחבל אחד נענה לבקשתם ומסר לידיהם תעודת זהות, שלף המחבל השני נשק אוטומטי והחל לירות בעוד השני נאבק ודקר את אחת הלוחמות. הלוחמים והלוחמות הגיבו במהירות וביצעו ירי לעבר המחבלים וחיסלו אותם.

מחבל שלישי שהיה רחוק מהם הגיע מאחורי השוטרים שביצעו ירי ופתח באש מנשק אוטומטי לעברם מאחור. הלוחמת שביצעה ירי לעבר המחבלים נפגעה מהירי של המחבל השלישי, שהמשיך לירות ונוטרל על ידי קצין משטרה שחתר למגע וירה לעברו. אמצעי הלחימה שנתפסו על המחבלים, שכללו מספר מטעני צינור וכלי הנשק, נוטרלו על ידי חבלן משטרה שהוזנק לזירה.

סגן מפקד מחוז ירושלים התייחס לאירוע וציין כי - "מדובר בעליית מדרגה תוך שימוש בנשק אוטומטי, סכינים ומטעני נפץ כלפי שוטרים ולוחמים. עירנותם ופעילותם המקצועית והנחושה של השוטרים בזירה מנעו פיגוע רב נפגעים ואסון כבד".

לדבריו "מתבצעים מהלכים מודיעיניים בשיתוף פעולה עם השב"כ, להבין את אופי החבירה בין המחבלים ואמצעי הלחימה שברשותם, דרך הגעתם ועוד".

על הטענות להצבת השוטרים וסיכונם באיזור בו בוצעו לא מעט פיגועים, אמר כי "ההחלטה של המשטרה על המשך הצבת לוחמים מיומנים במוקדים רגישים הוכיחה את עצמה ומנעה גם היום פגיעה רחבה באזרחים".

חיים פוקסמן מתנדב זק"א, אמר "הייתי בעיריית ירושלים וקיבלתי דיווח על פיגוע בשער שכם, רצתי רגלית למקום. בזירת הפיגוע היו 2 נפגעות במצב בינוני וקשה מאוד ועוד 3 מחבלים שנוטרלו. אני ועוד חובש שהיה בזירה התחלנו מיד לטפל בפצועות. לאחר שהצלחנו לייצב את מצבם הם פונו לבית החולים. בזמן הטיפול היו מספר פיצוצים חזקים. לאחר שנקבע מותם של שלושת המחבלים צוות זק"א ירושלים טיפלו בגופות ובאיסוף הממצאים".

בתוך כך פרסם החמאס הודעה בה תיאר את המחבלים שהוגדרו ברשתות החברתיות "שלושת הפדאיונים", כ"גיבורים". חוסאם בדראן דובר הארגון בירך על ה"פעולה האיכותית שביצעו שלושת הלוחמים בירושלים". לדבריו מדובר ב"נקודת מפנה באינתיפאדה בירושלים הכבושה. הלוחמים הצליחו לחמוק מכוחות הביטחון של הכיבוש וניצלו פרצות ביטחוניות".

צילום: יונתן זינדל ויוהנה גרון, פלאש 90
































פיגוע ירי שער שכם טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד