כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעקבות הפרסום ב'בחדרי': עפר שלח הגיש שאילתא לשר הביטחון

שר הביטחון הבטיח לשקול פטור ממדים לחיילים חרדים, וח"כ עופר שלח ביקש לברר האם חלה התקדמות • צפו

עפר שלח. צילום: פלאש90
עפר שלח. צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

בעקבות הפרסום בבחדרי חרדים לפני כחודש על פגישה שנערכה בלשכתו של שר הביטחון בוגי יעלון בה נפגש השר עם פעילים מהמטה החרדי בליכוד, ואמר להם כי "אשקול פטור מלא ממדים לחיילים חרדים" - הגיש היום (ד) ח"כ עופר שלח מיש עתיד שאילתא בנושא, וסגן שר הביטחון השיב.

שלח פתח את השאילתה ואמר: "ב-19 בינואר 2016, פורסם באתר 'בחדרי חרדים', אחר-כך גם באתרים נוספים, ששר הביטחון אמר למנהיגים חרדים שהוא מתכוון להעניק פטור ממדים לחיילים חרדים.

"אני רוצה לשאול: 1. האם באמת יש כוונה כזאת? אם כן, מתי? איך זה עומד להתבצע? 2. גם לאור העובדה שבהתנגדות של הממשלה והח"כים החרדים, הטבות שניסינו להכניס לתיקון בחוק הגיוס נפסלו, איזה צעדים נוקט משרד הביטחון באופן אקטיבי כדי לשפר את מעמדם של החיילים החרדים?"



סגן שר הביטחון אלי בן-דהן השיב: "צה״ל ומשרד הביטחון פועלים להרחבת גיוס החרדים לצה״ל, בהתאם ליעדי הממשלה ואף מעבר לכך. כיום מעל 5,000 משרתים מהמגזר החרדי, מבצעים מגוון רחב של תפקידים בצבא – בקצונה, בפיקוד, בלחימה, במערכים הטכנולוגיים ועוד.

"צה״ל מגנה כל פגיעה פיזית או מילולית במשרתים. במקרים בהם נחשפים חיילים חרדים להתנכלות מאפשר להם צה״ל, על-בסיס החלטת ועדה מיוחדת המתכנסת לשם כך, לנוע בבגדים אזרחיים תוך שהם נהנים מכלל הזכויות הכרוכות בתנועה במדים. אישור זה אינו גורף, הוא ניתן במשורה וכל בקשה נשקלת לגופה.

"אנו מייחסים חשיבות רבה לתנועה במדים ולגאווה הנלווית אליה. לכן אין בכוונת הצבא לתת פטור גורף לחיילים חרדים מתנועה במדים. אך בה בעת, אנו קשובים לקשייהם הייחודים של חיילים חרדים ומטפלים בהתאם.

"משרד הביטחון וצה״ל פועלים באופן רציף ועקבי לשיפור מעמדם של החיילים החרדים, בראש ובראשונה, בשמירה על ביטחונם. ואציג מספר דרכים שבהן הדבר נעשה: 1. שיתוף פעולה עם משטרת ישראל ופרקליטות המדינה, בצוות ייעודי שהוקם למאבק בתופעת האלימות נגד חיילים חרדים והגורמים העוסקים בגיוסם לצה״ל. אני באופן אישי פעלתי להקמת הצוות ואני עומד בקשר עם פרקליט המדינה בדבר פעולות הצוות.

"2. עידוד להגשת תלונות על-ידי מי שנפגעו מהתנהגות זו, כדי למצות את הדין עם האחראים. רק בשבוע האחרון העברתי תלונה נוספת לפרקליט המדינה לטיפולו האישי בתלונה הזאת. פניתי לפרקליט המדינה ואני מקווה שהיא תטופל בהקדם. לא אסכים לאיום על חייו של שום חייל, בוודאי לא שמשרת בצה״ל.

"קיום הערכות מצב ייעודיות, הן בדרגים הפיקודיים והן באגף המבצעים, תוך הגדרת פעולות נדרשות ומימושן. דבר אחרון. תמיכה מורלית במשרתים, באמצעות שיח ישיר של המפקדים ואגרות מפקדים בכירים.

"בנוסף כחלק מחיזוק מעמדם של המשרתים, ממשיכים צה״ל ומשרד הביטחון להקנות למשרתים כלים להשתלבות חברתית טובה יותר. כמובן, באמצעות השירות הצבאי עצמו ובנוסף, באמצעות תוכניות הכשרה מקצועיות בתחילת השירות או טרם השחרור. צה״ל ומשרד הביטחון ימשיכו לפעול להרחבת גיוס החרדים ולתמיכה במשרתים, מתוך כוונה לחזק את השירות הצבאי ואת החיילים עצמם, פורצי דרך בחברה הישראלית".
צהל פטור ממדים חיילים חרדים חרדקים עופר שלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד