כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

החסידויות במאבק שיא נגד הווטסאפ

"יצאו מגדר בן אנוש": מאבק חסר פשרות בבעלזא, ויז'ניץ וצאנז נגד האפליקציה הפופולארית והשימוש בה

חסידי בעלזא. צילום: שוקי לרר
חסידי בעלזא. צילום: שוקי לרר

המאבק בפגעי הטכנולוגיה ובפרט במכשירי הסמארפון עם אפליקציית הווטסאפ: בחסידות בעלזא הוחלט על קיום כנס בנושא תחת השם 'טהרנו', שייערך ביום ראשון הקרוב לכלל נשות חסידות בעלזא בארץ ובעולם בהיכל 'אגרויסע שטוב' בירושלים, כאשר האדמו"ר מבעלזא ישא דברים שיועברו בשידור חי.

לצד הכינוס הוציאו בבית הדין קהל מחזיקי הדת של החסידות 'קול קורא' המסביר כי אלו שיש להם סמארטפון מתקדם יוכלו להשתמש עמו רק במקום העבודה ולצרכי פרנסה, ואיסור חמור להשתמש עמו בבית כי התוצאה הרסנית וידועה לכל.

באופן ברור כותבים בבד"ץ שאין להחזיק את המכשיר בבית המדרש ובכל המבואות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בכל בתי המדרש של בעלזא בארץ ובעולם החסידים נמנעים מלהוציא את המכשיר בבית המדרש או בכינוסים, בעקבות שבת 'טהרנו' שנערכה לפני מספר שבועות.

בעולם החסידות נערכים להמשך המלחמה בטכנולוגיה ובסמארטפונים. הכינוס הגדול בעניין הוא כינוס החירום 'בנפשנו הדבר' שייערך לכלל חסידי ויז'ניץ בארץ ובעולם בראשות האדמו"ר מויז'ניץ, שקרא לכל החסידים לבוא לכינוס.

הכינוס יתקיים ביום ראשון בערב בהיכל בית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק, ויועכר בשידור חי למרכזי החסידות בארה"ב ואירופה.

ל'בחדרי חרדים' הגיע מכתב של וועדת התקשורת של חסידות צאנז בנוגע לאפליקציית הווטסאפ: "והנה קיבלנו לאחרונה כמה וכמה בקשות מצד בעלי עסקים, אודות אפליקציית וואטסאפ, אשר אנו רבני הועדה אישרנו במקרים מסוימים לצורכי העסק, ועתה הם זועקים מרה, כי התברר להם במשך הזמן כי ברוב המקרים שכרה יוצא בהפסדה, כי לאחר שנחשפו לשימוש באפליקציה זו, הם ממש יצאו מגדר בן-אנוש לגמרי, הן מצד ההתמכרות לשימוש כמעט בלתי פוסק באפליקציה זו, והן מצד התכנים והמראות שאינם ראויים, שהם לחם חוקו של הקבוצות בוואטסאפ".

"וכך, במקום שתוכנה זו יסייע להם לקידום העסק, זה גרם להיפך. עקב כך ביקשנו מהחברה, ובס"ד עלה בידם אפשרות לתת למי שזקוק לכך, אפליקציית וואטסאפ שישמש רק לצרכי פרנסה ולא לצרכי בילוי או גרוע מזה, ה' ירחם. מה שיעזור לכל המשתמשים שלא לבוא לידי ניסיון ח"ו, ושלא להיכשל בדברים אסורים ח"ו. ולהצלחה מרובה בעסקים".

"ולכן הוחלט, שמכאן ואילך, האפשרויות של שימוש בוואטסאפ בכלל, ובפרט בקבוצות/קבלת סרטונים ותמונות, יהיה מצומצם ומותאם לכל אחד באופן אישי מה שהוא זקוק צורך העסק בלבד. ע"כ, כל מי שצריך את האפליקציה לצורך הכרחי לפרנסתו יפנה אל מזכירות הועדה, לצורך
מילוי טופס בקשה. מר"ח אדר א' הבעל"ט, תיחסם על ידי חברת נתיב, כל אפשרות של שימוש בוואטצאפ באופן אחר".


המכתב של בד"ץ מחזיקי הדת בעלזא


המכתב של וועדת הרבנים של חסידות צאנז
פגעי הטנולוגיה סמארטפונים בעלזא כינוס חירום בויזניץ מודזיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד