י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

צפו: הרב ליצמן מסר שיעור בכנסת

שר הבריאות נאלץ למשוך זמן לבקשת הקואליציה, והחל לומר דברי תורה לקול מחאות האופוזיציה • צפו בוידאו

ליצמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ליצמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במהלך הדיון על הצעת האופוזיציה להקמת ועדת חקירה על הזיהום בחיפה, התבקש שר הבריאות יעקב ליצמן שנאם במליאה למשוך זמן בכדי שהקואליציה תצליח להשיג רוב. ליצמן עשה את זה בדרך מקורית והחל לומר דברי תורה בנושא הרפואה, תוך שחברים באופוזיציה מתלוננים על כפיה דתית.

כפי שנכתב ב'בחדרי חרדים', מוקדם יותר השתתף במשיכת הזמן גם סגן שר האוצר איציק כהן, שהחל לומר דבר תורה על הפרשה וזכה להערות של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

ליצמן פתח ואמר: "כתוב: 'כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך'. שואל תוספות: אם לא עושים, אז למה צריך לרפא. 'לא אשים עליך כי אני ה' רופאך'. אז בתוספות יש תירוץ שכתוב: הכול בידי שמים..."

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) זעק: "מה שאתה עושה זה כפייה דתית".

ליצמן השיב: "אל תפריע לי. אל תפריע לי בדבר תורה".

עיסאווי פריג' (מרצ): "אתה עושה כפייה דתית. זה לא מוסיף כבוד לקואליציה מה שאתה עושה".



שר הבריאות יעקב ליצמן: "כתוב: 'הכל בידי שמים חוץ מצינים ופחים', הצטננויות לא. אז תוספות אומר שאם הוא לא ישים עליך – 'כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך', אבל אם תצטנן וזה וזה, אני ה' רופאך, אני ארפא אותך. אבל הרמב"ם – היה סיפור, הרמב"ם היה הרופא הכי טוב בעולם בתקופתו. הוא היה הרופא האישי של הסולטן במצרים..."

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) זעקה: הרמב"ם היה סוגר את כל המפעלים שלא מפסיקים לזהם.

שר הבריאות יעקב ליצמן המשיך: "זה לא יפה שאתה מפריע לדבר תורה. אתה מכבד את הדת. תעזוב, מילא אחרים. אתה מכבד, אל תפריע לי. אז הרמב"ם היה הרופא הכי גדול בעולם. פעם אחת הסולטן קרא לו – הוא היה הרופא האישי שלו – הוא אמר לו: מאיפה אני יודע שאתה הרופא הכי גדול בעולם, מעולם לא חליתי. אז הרמב"ם אמר לו: עצם הדבר שלא חלית, סימן שאני הרופא הכי טוב, כי מנעתי ממך את המחלות. מניעה זה דבר גדול. אז הרמב"ם פירש את הפסוק 'כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך' – למה לא אשים? כי אני ה' רופאיך, אני הרופא הכי גדול, אז אני יודע למנוע ממך את כל המחלות".

ח"כ יעל כהן-פארן (המחנה הציוני) הביעה מחאה: זה לא דבר תורה, זה תרגיל פוליטי. אני מאוד מצטערת, כבוד השר, זה פשוט מבזה.

שר הבריאות יעקב ליצמן: אני מוחה על זה שאת מתנגדת להגיד דבר תורה מעל במת הכנסת. פשוט חילול השם שמישהי או מישהו יכול להגיד שאסור להגיד דבר תורה בבמת הכנסת".
ליצמן עיסאווי פריג' דבר תורה מליאת הכנסת אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד