י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

את פוחדת? כנראה כי את שפויה

אומרים שכולן עוברות את זה ואין מה לפחד אבל את לא נרדמת לקראת הלידה המתקרבת • ציפי ברגר, דולה ומדריכת הכנה ללידה מציעה לך דווקא לפחד • כיצד? התשובות בכתבה

את פוחדת? כנראה כי את שפויה

אחד המשפטים הראשונים שאני שומעת מרוב הנשים שאני פוגשת מתוקף תפקידי כדולה ומדריכת הכנה ללידה, הוא משפט הפחד. "אני פוחדת. אוהו כמה שאני פוחדת".

למעשה לא מדובר בנשים רבות, אלא אפשר לומר שכל אישה שפגשתי, זה היה הדבר הראשון שעליו ביקשה לשוחח, ממש עוד לפני שהתחלנו בשיחה מקצועית, אלא רק התיישבנו על הספה כדי לערוך שיחת היכרות נעימה.

אז כן, הן אומרות לי. "אני פוחדת. נכון שהבעל, או האמא ואפילו השכנה והדודה, אמרו שכולן עוברות את זה, וכווולן יולדות - והכל בדרך כלל עובר בסדר, אבל אני פוחדת. נקודה".
במאמר הזה אנסה להסביר לך, יולדת יקרה, מה לעשות עם הפחד הזה.
ההתמודדות עם הפחד נעשית בחיזוק הביטחון שלנו בתהליך הלידה שנעשה על ידי הקניית יידע. יידע שווה כח. יידע אותו נוכל להשיג בקורס הכנה ללידה מקצועי, והרבה פחות מסיפורי שכנות -שברוב המקרים ליידע נכנסת שם הרבה מעורבות רגשית שאינה מדויקת לגבי כל יולדת באופן פרטי.
וכמובן חשיבה חיובית - שיוצרת מציאות חיובית על ידי קשרים במוח שמחוברים בין המחשבה לבין היישום.

אבל את זה אנחנו כבר יודעות. אני רוצה להעמיק אתך לרובד עמוק יותר. דמייני לעצמך דבר מסוים ממנו את מפחדת, ואת נלחמת נגדו, למשל פחד מכלב שיינשך אותך, וכל פעם שאת רואה כלב - את עוברת במהירות לצד השני של הכביש, ואם גם שם בדיוק עובר נער נחמד עם רצועה וכלב, הדופק שלך כבר ממש ממריא לשחקים והזיעה שלך ניגרת. את מחפשת לך איזון בין הכלב מימין לכלב משמאל - ממש נלחמת עם הפחד, מלחמה... ולא תמיד את המנצחת.

אני רוצה להציע לך:
את פוחדת? תפחדי!
תפחדי את הפחד. אל תתביישי ממנו, אל תעלימי אותו, אל תדחקי אותו, תפחדי אותו.
בספר שקראתי "רצות עם זאבים" של ק.פ אסטס, היא כותבת: "עשי זאת כבר וחסל, הניחי לפחדך לזנק ולנשוך אותך כדי שתגמרי עם זה ותוכלי להמשיך הלאה, את תתגברי, הפחד יעבור".
גם פחד מכאב הלידה, ככל שנלחמים בו, מתנגדים אליו ככה הוא חזק וחזק יותר.

אז מה עושים?
1. פוחדים.
ערכי רשימה של כל הפחדים שלך מהלידה. גם את הפחדים הכי כמוסים - פחדים מושתקים הם פצצה מתקתקת.

2. אומנות הדיבור על הפחד.
פחד מושתק הוא עצום פי כמה ממה שהוא במציאות. כשהוא יוצא מפיך ולחוץ, הוא מקבל פרספקטיבה נכונה. הדיבור יכול להיות בפה או בכתב.

3. הפחד מאויב לאוהב.
לחבק את הפחד. בשינויי סדר האותיות הוא "דחף".
יש לך בחירה - הפחד יכול לפתוח לך פתח להתקדם עם עצמך, לגלות אומץ לגלות כוחות חדשים או שהפחד יכול לעצור ולגרום לך לסגת לאחור. במודעות אפשר להפוך אותו ל"בהלה לדבר" - בוחרת לצעוד קדימה באומץ ובנחישות.

עכשיו דמייני לעצמך מקום נעים וחמים סגור ומוגן, עטוף ומופלא, שם נמצא עכשיו התינוק שלך.
עכשיו המשיכי בדמיון שלך לדמיין מעבר צר וחשוך בלי טיפת אור או מרחב, זוהי תעלת הלידה.
גם התינוק שלך פוחד, אמא, גם הוא צריך לעשות את הצעד הזה ולהתנתק מהשלייה המזינה ומהרחם החם אל מסעו בתעלת הלידה, גם הוא מפחד... את שמה אמא בשבילו? באומץ או בהסתגרות?
הכוחות האלה שאת מגלה הם הגדלת האהבה שלך כלפי התינוק וכמו יד מלטפת עבורו- קדימה ילדי, בסופו של הפחד שלך ושלי אנחנו ניפגש... נחבק...


ציפי ברגר
דולה ומדריכת הכנה ללידה
0544518675
קורס הכנה ללידה מדריכת הכנה ללידה דולה פחד לקראת לידה מתגברים על הפחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד