כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ברכת המקובל: מי הזמר המזרחי שזכה?

וגם: הפגישה שדרעי עדיין לא שמע עליה, הצ'ולנט החדש של זייברט והתדרוך הסודי של נתניהו לעיתונאים החרדים

ברכת המקובל: מי הזמר המזרחי שזכה?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"זה ממש נסי ניסים, לא ייאמן שהוא יצא משם בחיים", שח ללייבל'ה ידיד משכבר הימים בפטפוט אקראי על צלחת כבד קצוץ משובח במסעדת רג'ינה בתחנה התל אביבית.

לייבל'ה כמעט בלע את הלשון, או נתח אחר של בשר שהיה בצלחת, "אתה בטח מדבר על התעוזה של איש 'הפלג' ישעיהו ויין, שבבוקר שוטט עם רבה הציוני והנבחר של ירושלים ובערב חדר למעוז הקנאי של סאטמר?" גילה בקיאות.

"כמה שאתה תמים", לגלג הידיד, "ב'פלג' מקפידים להפריד בין התקציבים מהמדינה אותם מקבלים בשקלים ציוניים ובין הדולרים הירוקים של סאטמר. אבל אני מדבר על מקורב אחר של רבה של ירושלים".

זה כבר היה ממש קל, "ניסים אלקסלסי? כבר עזב את 'אור ההידור'?" תהה לייבל'ה.

"אין לי מושג", חתך הבר-שיח, "כל שאני יודע הוא שאלקסלסי וחיים כהן, ההוא שפעם הסיע את הנהג של הרב אלישיב והיום כותב על זה ועל דרעי בטורים שנונים למחצה, שוחחו ארוכות בשבוע האחרון. למרבה הצער, לא הצלחתי להבין את נושא השיחה, מצד שני, ספק אם הבוס דרעי והביג בוס דודו עמר הצליחו. אז אנחנו תיקו".

ואם יש לכם מושג על מה דיברו השניים, מוזמנים לטקבק. לייבל'ה סקרן מתמיד.

ואם בכהן עסקינן, נזכר לייבל'ה שביום ראשון השבוע, כשחגג באולמי האופרה בפתח תקווה עם הממלא מקום של אם המושבות המאובטח אוריאל בוסו את שמחת הבר מצווה לבנו יקירו, פגש את כהן בשיחה צפופה עם עורך בקהילה אברהם דויב גרינבוים. הפעם לשם שינוי לייבל'ה קלט את תוכן השיחה. לא מעניין.



ובאותו אירוע כמובן השתתפו כל המי ומי ושאינם. כבר בכניסה העמיד לייבל'ה לתמונה את הצמוד של זייברט יוסי צימט ואת המנכ"ל של הבבא סאלי גואל ועקנין. או אז התברר לו שהשניים חברים גם מחצר הקודש טאלנא.



ואחרון מאותו מעמד, ונפתח בשאלה מסקרנת: מי לדעתכם זכה לקבל ברכה ממקובל הידוע מנתיבות? ובכן, הרב נתנאל שריקי, שכוחו יפה לו בחלוקת ברכות, פגש במעמד את הזמר חיים ישראל, שזכה להבטחות מפנקות בבנים זכרים לרוב. הזמר התרגש מאד והסביר ללייבל'ה ש"הרב ידוע בסגולותיו בתחום זה".

הפינה החסידית-מוניציפאלית
את השבוע הזה בחר לייבל'ה להקדיש לעולם החסידות, וכמה טעמים בדבר: תחילה ביקורו של הרבי מסאטמר בארץ שחולל הדים נרחבים בעיקר בנתב"ג, לאזני לייבל'ה גונבה שמועה שבחצר האחות כבר מתכננים דרמה כפולה ומכופלת בביקורו הקרוב של הרבי בארץ הקודש. שנית, בסוף השבוע התבשר לייבל'ה על מאבקן של כמה חסידויות באפליקציית הווטסאפ. כמו שלייבל'ה מכיר את אנ"ש, הם כבר ימצאו דרך להגיע ללינק לטור השבועי. לבסוף, התנחם לייבל'ה בחסידי סערט ויז'ניץ שחזרו מלונדון לאחר שנסעו עם האדמו"ר, אבל לא סתם חסידים נבחרו, אלא רק כאלה שחובשים משקפי פלסטיק ובעלי קרחות. לייבל'ה מקנא.

בשיא ביקורו של הרבי מסאטמר בישראל, נכנס לייבל'ה לסעוד מעט בהדר גאולה סניף גוש 80, שם פגש בצמד האב והבן לבית לרר כשהם נחים בין גברא לגברא מביקור הבזק, ומיד שולחים תמונות למערכות בשיגור און ליין. לייבל'ה תיעד את לרר הבן תופס מנחה בניצול הזמן מעורר השתאות.



ואפרופו מסעדות: היארמער רב יענקל מילר נחת בארץ והגיע היישר למסעדת מוטיס - שם תועד לוגם מרק מהביל יחד עם הגראמר משה צבי וינטרוב. השניים חרזו חרוזים וסיפרו סיפורי צדיקים עד שעלה עמוד השחר.



ואם בחסידים עסקינן: השבוע חגגה אלעד את שמחתו של ראש העיר הבולדוזר וסולל הכבישים ישראל פרוש, שחבק בת נוספת למשפחה המורחבת. עם הישמע דבר הלידה הוצפו קבוצות הווטסאפ בשאגות מזל טוב (מזל שזה היה לפני העדכון של 256 חברים בקבוצה. ל.). אם תהיתם, הקידושא רבא ההמוני בהשתתפות כל העיר, רבניה וצמרת משפחת המלוכה, תתקיים באולם הכינוסים של ויז'ניץ - שם יוכנו מבעוד מועד מאות מקומות ישיבה לקליטת התושבים שיבואו לאחל מזל טוב לראיס שנחשב לאבא של התושבים.



ועדיין באלעד, לייבל'ה התגנב במוצ"ש האחרון לסעודת מלווה מלכה של אנשי מאחורי הקלעים בעיר. להלן - נציגי ויז'ניץ, שלומי אמונים ודגל ותנחשו לבד מי הוא מי. במשתתפים: חיים לוריא, ברוך שטרן, אפי רצקר ורפאל אלבז, שנצפו סועדים בבית אחד מקונגרס הבכירים ששמו טרם הותר לפרסום בתפריט משובח. לייבל'ה מלקק את השפתיים.



ואפרופו לוריא, כחסיד נאמן הוא נצפה מכתת את רגליו אצל גדולי ישראל, ומלבד חסידות סלונים הוא הגיע בערב שבת לבקר את הראב"ד של העדה החרדית שהתארח באלעד.



ומאלעד לאחות הגדולה: בליל שישי האחרון ניסה לייבל'ה לאתר את מיקומו של ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, הג'י פי אס כיוון את לייבל'ה לנתב"ג והוא היה משוכנע שרגע לפני ההקצאות נמלט הראיס הבני ברקי לעוד אחת מנסיעות חו"ל המי סופר כמה ולמה שלו. בסוף, הגיע דיווח מכפר חב"ד, שם עצר הזייברט לנשנוש קליל של צ'ולנט במסעדת 770 המפורסמת. ככל הנראה התרגל במהלך מסעותיו לבקר בבתי חב"ד, ומהרגלים כידוע קשה להיגמל.



ובזמן שראש העיר מתמקד במרכז, יצא קודמו בתפקיד ומזכ"ל דגל התורה יעקב אשר בהווה יחד עם הסגן ומנהל המחלקה המוניציפאלית מנחם שפירא לנצרת עילית, שם נפגשו השניים עם ראש העיר גפסו - שחזר לתפקיד לאחר שזוכה. באותו היום הספיקו השניים לבקר גם בעפולה, שם התפתחה בתקופה האחרונה קהילה נכבדה של אברכים צעירים.



ואפרופו נסיעות של בני ברקים לחו"ל, לייבל'ה מאחל חופשה מהנה למנכ"ל תאגיד המים - דודו צלניק. ולאריק אדלר - גזבר עיריית בני ברק, לרגל צאתם אתמול לפנות בוקר לפורטוגל.

ועוד אחד בממריאים: עורך הדין משה אוסדיטשר שהתפנק על חופשה קצרה בפלורידה והשאיר את לייבל'ה לאנחות בארץ. לייבל'ה משער שאוסדי יצא לחגוג את נתוני ההאזנה המכובדים להם זוכה תכניתו הרדיופונית.

מן הגורן ומן היקב
בחמישי שעבר המריאו שני חרדים ישיבישע'רס לקפריסין, כשהם תופסים טרמפ על המטוס של ביבי. השניים תודרכו על מצב הרפורמים וההחלטה הדרמטית בעניין הכותל, ולא שכחו להצטלם. לייבל'ה משער ששאר הכתבים קינאו בעקיבא וייס ואיתי גדסי, ובשביל לפצות אותם הפציע השבוע רוה"מ במזנון הכנסת והצטלם עם שורה של עיתונאים שעברו לפניו כבני מרון.



ואילו הקולגה של הצמד, כתב גל"צ אוריה אלקיים, נצפה מנמנם לאחר שעות עבודה עמוסות באחד המלונות בירושלים.



ובאותו יום חמישי הכירו בגור לראשונה במנכ"ל החינוך העצמאי: ישעיהו ארנרייך, נציג החסידות בבית שמש, נצפה מתלווה ללייזר סורוצקין בסיור במוסדות המקומיים. האם ימים חדשים באו לכאן? שנים יגידו.



מינוי חדש וברכת הצלחה לאיש החסד היקר והמופלא מוישה רוזנגרטן מברכפלד, לרגל מינויו לתפקיד מנהל מגזר חרדי במחוז ירושלים בקופת חולים כללית. ללייבל'ה נודע כי עם היוודע דבר המינוי שמחה גדולה פרצה במחוז והחברים בברכפלד אף שלחו זר פרחים ענק לשבת. לייבל'ה הנציח את שר הבריאות מברך את רוזנגרטן הנרגש.



בשבת האחרונה נודע ללייבל'ה כי איש יחסי הציבור אבי יוספי רכש מכשיר סלולרי חדש. הסיבה: ביום בהיר לבית הכנסת בשכונת רמות בו מתפלל יוספי פרצו גנבים לארון שבו מניחים המתפללים בערב שבת את המכשירים ומפתחות הרכבים, גנבו שלושה מכשירים סלולריים ואך בנס השאירו את מפתחות הרכבים. לייבל'ה תוהה מה לפלאפון וערב שבת? מתברר כי יש מי שמקבל את השבת מוקדם ובשביל שלא יהיה הפסק חלילה - מתקשרים הביתה לאחל גוט שאבעס. לייבל'ה מבטיח ליוספי שמדובר ב"הוצאות שבת ויום טוב, שאם הוסיף מוסיפין לו".

פינת יעקב בצלאל
כבר 3 שבועות חלפו מאז חזר הדובר החדש-ישן יעקב בצלאל לתפקידו, ולייבל'ה עדיין ממתין להודעת הדוברות הראשונה שיקבל ממנו. מצד שני, אושי מדינה ממשיך להציף את הווטסאפ של לייבל'ה בתמונות איכות של שר הפנים, הפריפריה ותחנות האוטובוס. נסיעה טובה.

נ.ב. כפי שלייבל'ה ציין בשבוע שעבר, השמועות טוענות כי בצלאל הופקד על קידום הפייסבוק והטוויטר של הבוס, וזה הזמן להזכיר שוב כי דרעי עדיין לא עוקב אחרי לייבל'ה בטוויטר.

פינת המ"מים:
יוסי חיים שאי אפשר בלעדיו ליווה השבוע את ראש העיר בני ברק הנרגש לגזירת סרט על אמבולנס חדש. ומצא כותרת הולמת.



וזה מילא, אחרי שבמליאת הכנסת התפקשש סגן שר האוצר החביב איציק כהן, ואולי בהשפעת איוב קרא סיפר וורט על פרשת יתרו, וזכה לתיקון מיו"ר יש עתיד יאיר לפיד, התפלא גם המאייר על המיני-פדיחה המשעשעת.

פינת המזל טוב
שמחה גדולה השבוע במסדרונות עיריית ירושלים: לייזר ראוכברגר, יו"ר סיעת יהדות התורה והמוח של 'דגל', חגג את הולדת נכדו בשעה טובה. שלא כבעיריית בני ברק בה נוהגים להביא מיד הערינג, בעיריית ירושלים מסתפקים באיחולים קבוצתיים.

שמחה גדולה גם בענף התקשורת החב"די: העיתונאי מנחם כהן, עורך השבועון כפר חב"ד ואתר חב"ד און ליין, חגג את הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. כהן החרוץ הוריד את העיתון לדפוס היישר מהמרכז הרפואי לניאדו. שאפו.

ברכת מזל טוב להרב יצחק אוסטרליץ, מזכ"ל איגוד הסמינרים, להולדת הנכד בשעה טובה.

וחגיגה גם בארגון החסד רפואה וחיים, לאחר שהמנכ"ל הנמרץ ברוך הימל חגג את הולדת הנכדה, בת לבנו דוד. בארגון כמו בארגון ישר הופקו ברכות וגרפיקות לרוב. מזל טוב.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית שלוחה למקורבו של הרב אליעזר ברלנד, האיש והלב שעוסק בצרכי ציבור באמונה, הלא הוא נתן רבני ובשמו העיתונאי מני קרויס - לרגל אירוסיו בשעה טובה. לייבל'ה חושף כי לפני שבועיים בירר מי שבירר על החתן דנן וזכה לפרגונים נרחבים, אך לייבל'ה למרבה הצער נעדר מהשמחה הגדולה על הגג בעיר אשדוד, והוא מבטיח להחזיר בכפל כפליים בחתונה ובשבע ברכות.



ואפרופו קרויס: יממה קודם חגגו חלק מנוער הנרות החרדי ונערי הג'ל האהובים בחתונת איש החסד ואיש קבר יוסף, מחשובי חסידי שטפנשט, הלא הוא הרב פרעבל בעל עגלה ר' ישראל זייבלד, שנישא בשעה טובה באולמי ארמונות פרידמן. לייבל'ה נדהם מהקשר החזק בין זייבלד לחבר הכנסת אורן חזן, שכידוע הסתיים בחבישת שטריימל וריקוד אומן ראש השנה שלי.



ובניו יורק נערכה חתונה לבן הנגיד הרב אהרן וולפסון, בתמונה שהגיעה ללייבל'ה נצפתה המשלחת מישראל מימין לשמאל - נתנאל איזק ראש מטה שר הכלכלה, הרב אברהם גרינבוים, הרב יוסף חברוני מהפלאפונים הכשרים, שלמה קרלנשטיין מהנהלת ישיבת חברון והרב שמואל מילר ממבקשי ה'.

ניסים אלקסלסי חיים כהן רכילות מני קרויס לייזר ראוכברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד