י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אסון כפול: שני מקרים של מוות עריסה - בירושלים ובמודיעין עילית

בוקר שחור במגזר החרדי: פעוטה כבת חצי שנה נמצאה ללא רוח חיים בביתה במודיעין עילית • שעה קלה לאחר מכן נקבע גם מותו של פעוט בן שלושה חודשים ברחוב יצחק טוניק בירושלים • בתוך חצי שנה - 14 מקרים של מוות עריסה

אסון כפול: שני מקרים של מוות עריסה - בירושלים ובמודיעין עילית

אסון כפול במגזר החרדי: הבוקר (ה) נמצאו שני תינוקות ללא רוח חיים, בירושלים ובמודיעין עילית, בכך עולה מספרם של מקרי מוות עריסה מתחילת שנת תשע"ו ל-14 מקרים בפחות מחצי שנה!

מקרה ראשון אירע במודיעין עילית: פעוטה כבת חצי שנה נמצאה הבוקר ללא רוח חיים בביתה ברחוב שאגת אריה בעיר. המקרה השני אירע בירושלים, שם נמצא פעוט ללא הכרה וללא דופק ונשימה בביתו ברחוב יצחק טוניק בפסגת זאב בירושלים.

מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'ירושלים' ומסניף 'מודיעין עילית' ביצעו פעולות החייאה בשני המקרים - אך למרבה הצער נקבע מותם של הפעוטות.

אסף פרלמן מתנדב באיחוד הצלה שביצע פעולות החייאה על הפעוט בירושלים סיפר: "סמוך לשעה 6 בבוקר הוזעקתי למקום יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה וכשהגעתי למקום הפעוט היה ללא הכרה וללא דופק ונשימה. התחלתי בפעולות החייאה מתקדמות עד להגעת ניידת טיפול נמרץ שהעבירה אותו תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית החולים - שם למרבה הצער נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הרקע אינו ברור ומסתמן כי מדובר בתסמין של מוות בעריסה".

אלי חזן מתנדב באיחוד הצלה שהשתתף בהחייאה במודיעין עילית סיפר: "כשהגעתי למקום הפעוטה היתה ללא הכרה וללא דופק ונשימה. ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות ומתקדמות עד להגעת צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א ורופא מתנדב באיחוד הצלה ד"ר יחיאל לין שנאלצו לקבוע את מותה. מסתמן כי הרקע הוא תסמין של מוות בעריסה".

בארגון 'חזקו' בראשות הרב אברהם קלוגר, הדואג לתמיכה במשפחות שאיבדו ילדים בגיל צעיר, מדווחים על עלייה בכמות מקרי מוות בעריסה במגזר החרדי בלבד. במהלך שנת תשע"ד נספרו 8 מקרים, בשנת תשע"ה נרשמו 11 מקרים. השנה תשע"ו, כאשר טרם עברנו חצי שנה, מספר מקרי המוות עומד על 14, כחצי מהם בבתי מטפלות.
תינוקות מוות עריסה קרית ספר ירושלים אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד