ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

בכיר במחוז החרדי: "הח"כים החרדים משקרים במצח נחושה"

המאבק במחוז החרדי במשרד החינוך עלה מדרגה השבוע, עם החלטת מנהלי המוסדות החרדים להחרים כל קשר עם המחוז ומפקחיו • בשיחה עם 'בחדרי חרדים' חושף בכיר במחוז החרדי את תמונת המצב מצד המשרד - "הכל אפליה ושחיתות"

ליצמן, גפני ודרעי. צילום: פלאש90
ליצמן, גפני ודרעי. צילום: פלאש90

בעקבות התקפות הח"כים החרדים נגד 'המחוז החרדי' במשרד החינוך, וחרם מנהלי המוסדות - אומר גורם בכיר במשרד החינוך ל'בחדרי חרדים' כי - "הנציגים החרדים משחקים משחק מלוכלך. כלפי חוץ משמיצים את המחוז החרדי, ומחוץ לאור הזרקורים - באותו הזמן, מקיימים קשרים קרובים עם מנהל המחוז ועובדיו".

הבכיר במשרד הוסיף ל'בחדרי' כי - "זה נכון לכל חברי הכנסת החרדים ללא יוצא מן הכלל, כולל גפני וליצמן. נדהמנו כאשר ההתקפות הללו החלו. בפגישות שהם מקימים עם הנהלת המחוז, מעולם לא עלו טענות מצידם נגד המחוז על התערבות בתכנים וכל שאר השקרים שהם מפיצים כעת".

"יתר על כן", מוסיף הבכיר, "בזמן ההתקפות עצמן הם ממשיכים לבקש טובות לעצמם ולמוסדות הקרובים לליבם. הדבר היחיד שעלה תמיד בשיחות איתם, זה מורת רוחם על המאבק האגרסיבי מידי, לטעמם, נגד האפליה על ידי מנהלי הסמינרים, ותופעות של שחיתות שאותרו במוסדות שלהם".

לדברי הבכיר במחוז החרדי, "אנחנו חשים מרומים. התחושות הן קשות מאוד, כנראה שטובת המגזר החרדי נמצאת אצלם אך ורק בעדיפת שניה. הגיע הזמן שהציבור החרדי יתעורר ויבין שמשקרים לו במצח נחושה. באיצטלה של דאגה על התערבות בתכנים - דואגים לעסקנים ומקורבים".

כזכור, ביום שלישי השבוע פורסם ב'בחדרי חרדים', כי עשרות מנהלי מוסדות שהתכנסו לעצרת תפילה בהשתתפות רבנים נגד המחוז החרדי במשרד החינוך - החליטו להחרים את המחוז, ולהפסיק לשתף עימו פעולה.

בכנס, שהתקיים באולמי וגשל בבני ברק, השתתפו ראש ישיבת חברון וחבר ה'מועצת' הגר"ד כהן, ראש ישיבת 'קרית מלך' הגרש"י בורנשטיין, הגר"ח פיינשטיין ראש ישיבת 'עטרת שלמה', הגר"י כהן אב"ד צאנז וחבר וועדת הרבנים לענייני חינוך, והגר"נ זוכובסקי ראש ישיבת 'גאון יעקב' וחבר הוועדה.

בסיום העצרת הונפק דף החלטות, ובין השאר נאמר בו: "כוחנו באחדותנו, ועל מנת לנצח במאבק הצודק עלינו להיות מאוחדים ונחושים וכמחאה על התנכלות משרד החינוך ברוחניות ובגשמיות אין לשתף פעולה כלל עם הפיקוח, או ללכת להשתלמויות, עד שתשתנה החלטת ועדת הרבנים והמפקחים והמפקחות יידעו בדיוק במה מותר להם להתערב ובמה לא".

יצויין, כי כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בישיבה שנערכה אתמול בהשתתפות ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וסגן שר החינוך מאיר פרוש, אמר דרעי כי הנציגים החרדים חייבים להחליט ולקבוע מדיניות כיצד לפעול מול המחוז החרדי. לדבריו לא יכול להיות שחלק מנציגים יתקפו את המחוז ובשקט ישתפו פעולה.


מוזס ולייזרזון מסבירים לבחדרי על מהות המאבק במחוז החרדי
המחוז החרדי משרד החינוך מוסדות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד