י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סוף למשבר בחינוך העצמאי והנורבגי? פרוש נועד עם בכירי 'דגל התורה'

הלחץ של פרוש על סדר ב'חינוך העצמאי', והלחץ ב'דגל' להכנסת אשר לכנסת - הביא למפגש פסגה הצהריים בבני-ברק

פרוש ואשר, יתפטר? צילום: פלאש90
פרוש ואשר, יתפטר? צילום: פלאש90

האם אנו לקראת סוף המשבר בחינוך העצמאי ובחוק הנורבגי? סגן שר החינוך מאיר פרוש ומרדכי (מוטל'ה) קרליץ, איש 'דגל התורה' וראש העיר בני ברק לשעבר, נפגשים הצהריים (ה) בבית תנועת 'דגל התורה' בבני ברק. בפגישה השתתף גם דוד שפירא, נכדו ונאמנו של הגראי"ל שטיינמן. את הפגישה יזם יו"ר ועדת הכספים גפני, שאף אמור היה להשתתף בה.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' לפגישה זומנו: הגאון הרב צבי כץ חבר עמותת 'החינוך העצמאי', סגן השר פרוש, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, מוטלה קרליץ, ודוד שפירא.

הפגישה משמעותית מאוד, משום שהיא תשליך על מערכת היחסים בין 'שלומי אמונים' ל'דגל התורה' - שתי הסיעות בתוך 'יהדות התורה', אשר בשנים האחרונות מנהלות ציר חזק וקבוע, שעלה על שרטון מאז המשבר הדו-כיווני חינוך העצמאי והנורווגי ליעקב אשר.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף על שינויים בהנהלת החינוך העצמאי, כשהרב בוימל פרש מתפקיד המשנה למנכ"ל, הרב לייזר סורוצקין נכנס, והרב אברהם שורץ כנציג מטעם 'שלומי אמונים' ופרוש היה אמור לקבל תפקיד ניהולי בעל סמכויות. בתמורה לכך, פרוש, סגן שר החינוך אמור היה לפרוש מהכנסת עבור יעקב אשר, המועמד מטעם 'דגל' המוצב במקום הבא ברשימה, וזאת במסגרת החוק הנורווגי.

עד לתחילת השבוע גפני לא התערב בעניין הנורבגי. השינוי אירע ביום שני. גפני ופרוש נפגשו לשיחה ארוכה, שם הבהיר פרוש כי הוא פונה אליו מתוקף תפקידו כביר 'דגל' לעמוד מאחורי ההתחייבויות שסוכמו בין הסיעות, במונציפאלי ובארצי. פרוש אף הבהיר כי בלי פתרון אמיתי וחלוקת סמכויות בחינוך-העצמאי, לא יתקדם גם הנורווגי. בעקבת כך, הבכירים נפגשים היום כדי לדון במתיחות. את דבר הפגישה פרסם לראשונה הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין.

כזכור, ב'יהדות התורה' מימוש הנורבגי היה קרוב לביצוע, אך לפתע פרצה המתיחות סביב חלוקת התפקידים והסמכויות בהנהלת החינוך העצמאי. ב'שלומי אמונים' הרגישו מקופחים וטענו לאי עמידה בהסכמים. בעקבות כך הוקפא מימוש החוק הנורבגי, שהיה מאפשר את כניסתו של יעקב אשר, מספר 7 ברשימת יהדות התורה, לכנסת.
מאיר פרוש החוק הנורבגי החינוך העצמאי מרדכי קרליץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד