כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חדש אסור מן התורה: נשות רבני אירופה התכנסו

הדיון הציבורי המתפתח בקהילות היהודיות בסוגיית מינוי נשים לתפקידי רבניות קהילה, הביא לכנס נשות רבני הקהילות באירופה נגד היוזמה

חדש אסור מן התורה: נשות רבני אירופה התכנסו

כנס ראשון מסוגו - בצל הקריאה לרפורמה בהנהגת הקהילות ומינוי נשים ל'רבנות', נערך בווינה כנס ייחודי לנשות רבנים, אחת מראשיות הכנס אמרה כי - "נמשיך את תפקידנו הנעלה כרבניות לצד בעלינו הרבנים המנהיגים".

ארגונים המכנים עצמם אורתודוקסים, קראו לאחרונה לערוך רפורמות בהנהגת הקהילות - ולמנות נשים רבניות בראשות הקהילות היהודיות באירופה. לאור הדברים, הגיעו לוינה כחמישים נשות הרבנים ממונקו, לטביה, בריטניה, צרפת, גרמניה, פולין, בלארוס, בלגיה ומכל רחבי אירופה - כדי לעמוד על המשך מסורת ישראל בהנהגת הקהילות, להדגיש את תפקידי אשת הרב כעומדת לימינו בהנהגת הקהילה, ולקבלת כלים למלא את התפקיד החשוב.

שלושת ימי העיון שעסקו ב"תפקיד הרבנית האורתודוקסית כיום", התקיימו במרכז הקהילתי של וינה בחסות הקהילה המקומית בראשות הרב שלמה הופמייסטר, ובארגונה המקצועי של הרבנית שרלוט דונר, אשת חבר למנכ"ל המנוח של 'ועידת רבני אירופה', הרב אברהם אבא דונר זצ"ל. הכנס, ראשון מסוגו באירופה, התקיים ביוזמת 'ועידת רבני אירופה', וזכה להדים חיוביים ביבשת.

לנשות הרבנים ברחבי היבשת, בעיקר בקהילות שבהן יש משקל רב לקרוב רחוקים, נועדו תפקידים רבים בהיותן עוסקות בהדרכת המשפחות ומלמדות נושאים שונים לנשות הקהילה - בבחינת 'שרה מקרבת את הנשים'.

הרבנית נעמי לרר אמרה בתום הכינוס: "הרבניות שבות לקהילות בכוחות מחודשים כדי להמשיך את תפקידנו הנעלה כרבניות. לפגוש רבניות מכל קצוות אירופה – גם ממקומות רחוקים ולעיתים קשים – היה בשבילי מקור להשראה אדירה. היה מפעים לראות את מסירות הנפש העצומה בה ממלאות הרבניות החשובות הללו את תפקידן החשוב לצד בעלינו המנהיגים את הקהילות".





















רבני אירופה יהודים באירופה מינוי נשים מינוי רבניות קהילות יהודיות באירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד