כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נציג הרב שטיינמן נפגש עם היועה"מ לפני אישור ה'כותל הרפורמי'

עו"ד יעקב ויינרוט - נפגש עם היועה"מ לממשלה אביחי מנדלבליט, בעניין ה'כותל הרפורמי', כך אישר הרב שמואל רבינוביץ • ויינרוט היה נציג של הגראי"ל שטיינמן: "גדולי ישראל לא ששו - אבל השאלה מה האלטרנטיבה" • בבית הגראי"ל מכחישים

הגראי"ל שטיינמן. צילום: יעקב נחומי
הגראי"ל שטיינמן. צילום: יעקב נחומי

פשרת הכותל: לפני הצגת פשרת 'הכותל הרפורמי' בממשלה נפגש עו"ד יעקב ויינרוט, עם היועה"מ לממשלה אביחי מנדלבליט, כך נחשף הערב בתוכנית פופוליטיקה, ברדיו קול ברמה.

עורך הדין יעקב ויינרוט, נשלח לבחון יחד עם היועה"מ לממשלה אביחי מנדלבליט את פשרת 'הכותל הרפורמי', והשניים נפגשו פעמיים בעניין הפשרה בכותל.

במהלך התוכנית ברדיו קול ברמה התראיין רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ שאישר את הפגישות, אך סירב להודות שהגראי"ל שלח אותו ואישר את המתווה. אך חרף זאת הדבר אושר במקור נוסף.




"כדי להבדיל בין רע לפחות רע צריך להתייעץ עם חכמי ישראל", אמר הרב. הוא ביטל את החשש כי רבים יגיעו לכותל הדרומי ואמר: "מי שנכנס לכותל המערבי יתקשה לראות מה קורה בכותל הדרומי ודרך הקשה לשם קשה. מי שניסח את הפשרה אמר הסתכל מה מונח על שולחן הבג"ץ הפתרון הזה רע אבל השאלה מה האלטרנטיבה".

"בהתחלה", הזכיר הרב, "כאשר החלה תופעת נשות הכותל, התחילה מחאה, עד שהבינו שאי אפשר לעשות זאת לאורך זמן וקמה הועדה, וכבר לפני 15 שנה הכריע הגרי"ש לקבל את פשרת קשת רובינסון, כאשר בג"ץ אפשר לרפורמים להתפלל בכותל המערבי".

בהתייחס למועצה הרפורמית אמר כי "גדולי ישראל היו מעורבים בנושא הזה. אף אחד לא שש ושמח, אבל גם כשבמציאות היום מדינת ישראל ממנה רבנים רפורמים וממנת בתי כנסת רפורמים והמועצה היא הרע במיעוטו לדרישות שדרשו הרפורמים".

הרב רבינוביץ נשאל האם זה נכון שהגראי"ל שטיינמן ראה את המתווה וביקש את חוות דעתו של עורך הדין יעקב ויינרוט ואחר כך נתן את אישורו, הרב רבינוביץ ענה: "אני לא מדבר בשמם של גדולי ישראל. אני יודע שויינרוט היה פעמיים אצל מנדלבליט". והוסיף, "איני מאשר לגבי הרב שטיינמן ח"כ גפני ואחרים יכולים לומר". עם זאת לפי המידע - כך היו פני הדברים.

מקורבי הגראי"ל אומרים: "כי ויינרוט לא ביקר אצל הגראי"ל בעניין הזה, ומזכירים כי הגראי"ל שלח בזמנו לגרי"ש אלישיב זצ"ל ולגר"ש ואזנר זצ"ל בנושא וכעת הורה לגפני למחות ולהתנגד"
הגראיל שטיינמן הרב רבינוביץ הכותל הרפורמי אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד