כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בבית הגראי"ל מכחישים: "וינרוט אינו שליח בעניין ה'כותל הרפורמי'"

סערת פגישת וינרוט-מנדלבליט: בבית הגראי"ל שטיינמן מכחישים כי עו"ד הצמרת נשלח על ידי הרב שטיינמן לפגישה בעניין ה'כותל הרפורמי' • דיווח: גפני היה בבית הגראי"ל ושמע ממנו כי יש להתנגד למתווה אך "לא לעשות מכך מהומה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

סערת פגישת ויינרוט עם היועה"מ: בבית הגראי"ל שטיינמן מבהירים כי פגישתו עו"ד יעקב וינרוט עם היועה"מ לממשלה, לא נערכה בשליחותו של הגראי"ל וכי השניים לא נפגשו למעשה מזה זמן רב.

גורמים בבית הגראי"ל שטיינמן אומרים כי "וינרוט אינו שליחו של הראש ישיבה בעניין. הוא לא נפגש עמו בעניין ולראש הישיבה אין קשר למתווה ולא אישר אותו.

"כבר כשעלה המתווה בעבר, לא התערב הגראי"ל בעניין ושלח לגרי"ש אלישיב, הגר"ע יוסף והגר"ש ואזנר.

כך גם, גפני שביקר ביום שישי במעונו של הגראי"ל שמע ממנו כי יש להתנגד למתווה. אך בגלל הבג"צ, אין לחולל מהומה, וזאת כפי שנחשף לראשונה השבוע בבחדרי חרדים' על עמדת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

כפי שאישר הרב רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים, לפני הצגת פשרת 'הכותל הרפורמי' בממשלה נפגש עו"ד יעקב ויינרוט, עם היועה"מ לממשלה אביחי מנדלבליט, כך נחשף בתוכנית פופוליטיקה, ברדיו קול ברמה.

במהלך התוכנית ברדיו קול ברמה התראיין רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ שאישר את הפגישות, אך סירב להודות שהגראי"ל שלח אותו ואישר את המתווה. אף שהעניין אושר במקור נוסף.

"בהתחלה", הזכיר הרב, "כאשר החלה תופעת נשות הכותל, התחילה מחאה, עד שהבינו שאי אפשר לעשות זאת לאורך זמן וקמה הועדה, וכבר לפני 15 שנה הכריע הגרי"ש לקבל את פשרת קשת רובינסון, כאשר בג"ץ אפשר לרפורמים להתפלל בכותל המערבי".

הרב רבינוביץ נשאל האם זה נכון שהגראי"ל שטיינמן ראה את המתווה וביקש את חוות דעתו של עורך הדין יעקב ויינרוט ואחר כך נתן את אישורו, הרב רבינוביץ ענה: "אני לא מדבר בשמם של גדולי ישראל. אני יודע שויינרוט היה פעמיים אצל מנדלבליט". והוסיף, "איני מאשר לגבי הרב שטיינמן ח"כ גפני ואחרים יכולים לומר". עם זאת לפי המידע - כך היו פני הדברים.,
הגראיל שטיינמן עוד ויינרוט פשרת הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד