כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חוצפת בל"ד: נתניהו יתלונן בוועדת האתיקה

ראש הממשלה ויו"ר הכנסת יתלוננו אישית על הביקורים שערכו ח"כי בל"ד אצל משפחות המחבלים שחוסלו

אדלשטיין ונתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אדלשטיין ונתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כים ערבים מבל"ד ביקרו בבתי מחבלים וחוללו סערה: לראשונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר הכנסת יולי אדלשטיין יגישו קובלנות אישיות לועדת האתיקה של הכנסת בעקבות ביקור התנחומים שהעניקו חברי הכנסת הערבים. הראשונים שהודיעו כי יפנו לועדת האתיקה הם ח"כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני וח"כ אמיר אוחנה מהליכוד.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין שוחח עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. השניים החליטו כי באופן תקדימי בכוונתם להגיש תלונה אישית וחריפה לועדת האתיקה כנגד השלושה.

אדלשטיין אמר כי לטעמו מעשם של הח״כים הערבים מהווה הסתה לשמה ועידוד לרצח. ״לא יעלה על הדעת שבזמן שאזרחים תמימים נטבחים ברחובות ישראל, הולכים חברי כנסת לנחמם ובחוצפה שאין כדוגמתה אף מעיזים להביא לפתחה של ממשלת ישראל בקשות של משפחות הרוצחים. אני רואה זאת כפגיעה חמורה בכנסת ישראל ובמדינת ישראל ומקווה שהדברים יחלחלו לליבם ותבונתם של שופטי בג״צ בפעם הבאה שידונו בעתירה נגד פסילתם של מועמדים לא ראויים לכנסת״.

מוקדם יותר היום, יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין שוחח הבוקר עם מיכה לייקין, בנו של ריצ׳ארד לייקין ז״ל. לשאלתו של לייקין האם הוא (מיכה) יכול לעשות משהו, השיב אדלשטיין כי הוא יכול להגיש תלונה לועדת האתיקה. אדלשטיין: ״אני קורא לכל אזרח שחש נפגע מהתנהלות של חבר כנסת להגיש קובלנה לועדת האתיקה. הכנסת היא בית העם. היא קשובה לו ועובדת בשבילו ולכן זו זכותו של כל מי שנפגע לפנות אליה לבירור״.

מסיעת בל"ד נמסר בתגובה כי הח"כים של בלד נפגשו עם המשפחות שביקשו לשחרר לקבורה את גופות בניהם. הבקשה הועברה לשר לביטחון פנים.
ערבים חברי כנסת משפחות מחבלים ביקור ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד