י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב מאזוז: רפורמים הם רשעים ארורים

ראש ישיבת כסא רחמים, הגר"מ מאזוז, תקף בחריפות את הרפורמים על רקע הפשרה בכותל • ההקלטה המלאה

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

מתקפה חריפה: ראש ישיבת כסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז התייחס הערב (מוצ"ש) בשיעורו השבועי לרפורמים ולהחלטה להכשיר למענם רחבה בכותל הדרומי, וכינה אותם "רשעים ארורים".

הגר"מ מאזוז סיפר על הרפורמים: "לוקחים כלב מלבישים אותו תפילין ושמים לו כיפה ועושים לו בר מצווה. שמעתם שיגעון יותר גדול מזה? אלה מאמינים בתורה? אלה בקדוש ברוך הוא? אלה רשעים ארורים. אלה צריכים לקבל מקום בכותל המערבי? העולם חושב שיש זרמים ביהדות. זה לא זרם זה זרמים עכורים זה חורבן".

עוד הוסיף: "אלה עושים חתונה ליהודי ולנוצרית שבה מזמינים שני צדדים. רבאי אחד מכאן וכומר מכאן. הרבאי קורא שבע ברכות או שבע קללות, והכומר קורא גם כן משהו משלו. מה יהיה אחר כך בדור הבא? עוד דור אחד או שניים הם לא יהודים בכלל, הם הולכים ויורדים עד הסוף".

"אלה כופרים. כופרים בתורה וכופרים בקדוש ברוך הוא. נשים מניחות תפילין. צריך להתרחק מהם. הקידושין שלהם לא שווה כלום. הגיור שלהם לא שווה פרוטה".



באדיבות רדיו קול ברמה

על פי הפשרה שאושרה בממשלה, תקום רחבת תפילה באזור "קשת רובינסון", בכותל הדרומי. 15 שרים תמכו בהחלטה וחמישה התנגדו: השרים יעקב ליצמן (יהדות התורה), אריה דרעי ודוד אזולאי (ש"ס), אורי אריאל (הבית היהודי) וזאב אלקין (הליכוד).

ברחבה יעשו שימוש רפורמים, קונסרבטיבים ונשות הכותל. לצורך כך, יבוצעו עבודות כדי להכשיר באזור הכותל הדרומי את הרחבה.

המתפללים והמבקרים המגיעים לכותל יכנסו בשער כניסה משותף. לרבנות הראשית לא תהיה סמכות על הרחבה החדשה והיא תופקד בידי מועצה ציבורית חדשה.
הגרמ מאזוז כותל רפורמי מוצאי שבת כסא רחמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד