כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב לאו: "לא התייעצו איתנו בנוגע לכותל"

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו: "לא התייעצו איתנו אודות המתווה בכותל - הרפורמים יהודים, אבל" • צפו

הגר"ד לאו, צילום: פלאש90
הגר"ד לאו, צילום: פלאש90

 

"לא היה צריך לפחד מבג"צ: הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו בראיון ב'לפגוש את העיתונות' של ערוץ 2, תוקף את הממשלה בשל פשרת ה'כותל הרפורמי'.

"אני לא שותף כל כך למתווה", אמר, "אני עצוב וכאוב. בסופו של דבר אני מסתכל על המציאות, הכותל כפי שהוא מגיעים אליו מליוני אנשים, ונשות הכותל האמיתיות אתה תראה אותן כאן בכל עת.

"אף אחד לא מפריע לרפורמים להתפלל", הוסיף, "וגם כשאדם בא לכותל לא שואלים אותו מאיזה מוצא הוא (רפורמי, קונסרבטיבי) אני מחבק כל יהודי. הבעייה היא לא בטלית שנשות הכותל לובשות, הבעייה מתחילה שנשות הכותל, עושות רעש, שרים ומתפללים בקול וזה מפריע למקום.

עוד המשיך ואמר ביחס לרפורמים כי, "קונסרבטיבי ורפורמי הם יהודים, אבל יש הבדל בהתנהלות המסורתית שלהם. יש סדר ואחריות להתנהלות, הם לא יחליטו איך מגיירים, יש הלכות. הרבנות הראשית זה לא מנופול, משרד הפנים, ומשרד הבריאות, קובעים איך תתנהל המדינה, ומי כן יקבל רישוי ומי לא וכך גם הרבנות הראשית לישראל. זה מונופול".


צילום: ערוץ 2

הרב ענה לשאלה אם הוא מאוכזב מהנציגים החרדים, "אני לא מבין אותך, למה רק חרדים צריכים להתנגד, שרי הממשלה שאינם חרדים גם היו צריכים להתנגד לחלוקת העם היהודי. מותר לממשלה לקבל החלטה בלי לפחד מבג"צ, מליונים של יהודים מול קבוצה קטנה זה לא נכון לא להחליט. העם היהודי הפסיד, ואם אכן תתממש ההחלטה זה יכאב לי". וציין כי: "המדינה לא התייעצה איתנו בעניין הפשרה הכותל".

הגרד לאו רבנות הראשית כותל מערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד