כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נתניהו וריבלין מגנים את ההשחתה

ראש הממשלה על ההצתה בבית הכנסת בגוש עציון: "איפה הקהילה בינלאומית" נשיא המדינה: "מראות מפלחי לב"

ספרי הקודש השרופים. צילום: כרמי צור
ספרי הקודש השרופים. צילום: כרמי צור

הפוגרום הפלסטיני: גינוי מקיר לקיר לשריפת בית הכנסת בכרמי צור במהלך ערב השבת.

נשיא המדינה רובי ריבלין הגיב "מראות ספרי התורה החרוכים בגוש עציון מפלחי לב. הפגיעה בקודשי עמנו פוגעת עוד יותר כאשר היא מבוצעת במקום שהוקם לזכרם של אייל, גיל-עד ונפתלי ז״ל שנרצחו ביד אכזרית. משפחותיהם עושות מלאכת קודש בהנצחת הבנים למען אחדות ואהבת ישראל. אני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון יביאו את המחבלים לדין במהרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "בית הכנסת בגבעת שורק, הסמוך ליישוב כרמי צור, הוצת בערב שבת בידי פלסטינים. נמצה את הדין עם האחראים לפשע שנאה זה. אני מצפה מהקהילה הבינלאומית לגנות את חילול בית הכנסת שהוא תוצאה נוספת של ההסתה הפלסטינית הבלתי פוסקת".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הגיב: ״תמונות ספרי הקודש השרופים בבית הכנסת לקוחות הישר מן הלילות האפלים ביותר בהיסטוריית עמנו. מערכת הביטחון צריכה לחקור את האירוע באופן מחמיר ולמצות את הדין עם המחבלים שביצעו אותו באופן חמור ביותר. מדובר בחציית קו אדום שאסור לנו להשלים איתה, ולא נעבור עליה לסדר היום״.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי הגיב: ״התמונות הקשות של ספרי הקודש מחוללים, מעבירים צמרמורת וזעם בלב כל יהודי. חייבים לעשות הכל שמראות אלו המזכירות תקופות אפלות לא ישובו על עצמן. משוכנע שכוחות הביטחון יעצרו את הפורעים״.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה: ""אסור לנו להשלים עם מראות מזוויעים כאלו כמו שריפת ספרי קודש. המחבלים שביצעו את השרפה הזאת רוצים לפגוע בנו כיהודים ולא משנה בכלל היכן נשב בארץ ישראל. אני קוראת לראשי מערכת הביטחון לעשות הכל כדאי לתפוס את המחבלים במהירות האפשרית ולהעמידם לדין".

יו"ר יחד אלי ישי הגיב: "אם היה נגרם חילול מוזיאון אמנות בתל אביב, או כתובת גרפיטי נגד ערבים, היינו שומעים את אנשי השמאל משתוללים ומוחים. אבל כשמחללים ספרי קודש, דממה. איפה הם כל ארגוני השמאל הזועקים נגד גרפיטי נגד ערבים? כששורפים בתי כנסת, השמאל שותק. אני מצפה שהשמאל יגנה בחריפות את הפוגרום הפלסטיני נגד יהודים וחילול ספרי הקודש. הגיע זמן שיחליפו דיסקט".
כרמי צור ספרי קודש ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד