כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחזקים את האחיזה בקבר דוד המלך: פדיון פטר חמור ורב חדש

כחלק מחיזוק האחיזה היהודית בקבר דוד המלך, התקיים במקום טקס למצווה הנדירה 'פדיון פטר חמור' • מאות השתתפו, בראשות רב בית כנסת החורבה הגאון רבי שמחה קוק • לראשונה הוכתר רב לאתר • המארגנים מבטיחים "נלחם על המקום"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

חי וקיים: מאות השתתפו הערב (מוצ"ש) בטקס קיום המצווה הנדירה "פדיון פטר חמור", בציונו של דוד המלך בהר ציון בירושלים, ובמינוי רב למקום.

הכהן אשר פדה את החמור היה הגאון הרב שמחה קוק הכהן שליט"א, רבה של העיר רחובות ושל בית הכנסת החורבה בירושלים.

במהלך האירוע הוכתר הרה"ר רבי אהרן יצחק שטרן שליט"א, רב קהילת "זיו יהודה" בבני ברק לרב הציון. מי שהקריא את כתב המינוי היה הגאון הרב שלום ארוש, רב קהילת 'חוט של חסד'.

ההכתרה אינה רשמית ואינה מינוי של הרבנות הראשית לישראל אלא יצאה לדרך ברכתו של הגר"ש קוק, והיא התקיימה במהלך קיום המצווה הנדירה. כך גם נכח במקום הרב יוסף ברגר המשקיע רבות למען הציון.

כמידי שבוע, גם במוצאי השבת הזה התקיימה במקום סעודת מלווה מלכה מסורתית, כשתזמורת מלווה את האירוע, אך הפעם גם הגיע הזמר שלמה כהן להנעים מזמירותיו. מזה מספר שנים, מארגנת ישיבת התפוצות סעודת מלווה מלכה פתוחה לציבור ומלווה בנגנים על מנת להעלות את המודעות ולחזק את הנוכחות היהודית במקום.‏

בתוך כך, מתכוונים אנשי הציון, לצאת בקמפיין נרחב בתקשורת החרדית והכללית על מנת לעורר את הציבור אודות הסכנה של בניסיון הנוצרים להשתלט על חלקים נרחבים במבנה הציון, שהינו לפי המסורת הקתולית קשורה להיסטוריה של הנצרות.

הרב יוסף ברגר, מרבני ועסקני הציון, אומר הערב ל'בחדרי חרדים' הערב כי "ציון דוד המלך, שממוקם בהר ציון, הוא המקום החשוב ביותר מבחינת המאבק נגד כוחות הטומאה. הפסוק 'ועלו מושיעים מהר ציון לשפוט את הר עשיו' מלמד כי מהר ציון תתחיל המלחמה בעשיו - שזו, לפי המקורות, הנצרות.

"המאבק יתמקד בהר המקודש. אסור לנו לוותר. יש לממשלות ישראל אינטרס שלא ללכת ראש בראש עם הנצרות כדי לא לאבד את התמיכה ואהדה ממדינות אחרות. אנחנו חייבים להילחם על המקום הקדוש הזה".

לפני כשנה התפרסם שבשיחות עם הוותיקן הוחלט להעביר חלק מקבר דוד לידיו. בנוסף, משטרת ישראל נערכה לפנות את מתפללי בית הכנסת והלומדים במקום, על מנת לאפשר לכנסייה היוונית אורתודוקסית לערוך במקום את טקס חג השבועות (הפנטקוסט) במקום.‏

בעקבות זאת קמה סערה, נערכה תפילה המונית יהודית והטקס הנוצרי בוטל, אולם המשטרה אסרה מאז את התפילה היהודית במקום.

ביוני 2015 דווח שיהודים פונו בכח מהמתחם בידי שוטרים, לקראת מיסה של הכנסייה היוונית אורתודוקסית במסגרת חג הפנטקוסט, אך היא התקיימה בנוכחות קהל מצומצם, ללא הדלקת קטורת וללא צלב.‏ עם זאת עדיין מתקיימים מגעים על העברת חלק מהמבנה לידיים של הוותיקן.



























































פטר חמור דוד המלך מצווה נדירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד