י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגביר הבטיח לראש"ל: נכניס את פסקי ה'יביע אומר'

בשיעורו ביזדים הזכיר הגר"י יוסף את פגישתו עם נשיא דרשו, את הבקשה המיוחדת ששטח בפניו - ואת התשובה שקיבל

הגר"י יוסף בשיעור. צילום: יעקב כהן -פלאש 90
הגר"י יוסף בשיעור. צילום: יעקב כהן -פלאש 90

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף האריך אמש (מוצאי שבת) בשיעורו בבית כנסת 'היזדים' בהלכות שהיית מאכלים על האש בשבת.

כדרכו, הסביר שמטרתו להדריך נכונה את דרכי פסיקת אביו הרב עובדיה זצ"ל, ואף סיפר שבשבת האחרונה בשהותו בחדרה, מסר שיעור לאברכים בהלכה ובדרכי פסיקות מרן, "באתי לתת שיעורי הלכה, דרשנים ומספרי סיפורים אינם חסרים בשביל זה לא צריך אותנו, מטרתנו להדריך את דרכי ההלכה של אבא".

תוך כדי דבריו סיפר שבשבוע שעבר ביקר אצלו אחד 'תלמיד חכם וגביר גדול', גם תלמיד חכם שבעצמו מעביר שיעורים וגם זה שמחזיק את כל ארגון 'דרשו', "אמרתי לו תגיד לי למה במשנה ברורה שהוצאתם אין אפילו פעם אחת יביע אומר, אין מרן בכלל, למה? מה אנחנו לא שווים כלום? הוא הבטיח לי שבמהדורה הבאה הם יתקנו את זה ויכניסו את פסקי יביע אומר". הרב יצחק יוסף הוסיף וסיפר - "הוא גם הראה לי בחפץ חיים שהם הדפיסו לאחרונה הם הכניסו כמה פעמים יביע אומר, טוב ברוך השם שהתחילו לחזור בתשובה.. נקווה שזה ימשיך הלאה בעזרת השם".

בהמשך הוסיף הגר"י יוסף כי גם המשנה ברורה שלא הזכיר את ההלכה לספרדים זה בגלל שהיה שם במקום שכולם אשכנזים, אם היה פה בארץ ישראל בוודאי היה כותב גם את כל ההלכות לנוהגים על פי דעת מרן.

יש לציין כי הראשון לציון לא הזכיר את שמו של הנגיד המדובר, שהוא הרב דוד הופשטטר, המשמש כנשיא ארגון דרשו, אך חזר כמה פעמים על כך שמדובר באדם תלמיד חכם גדול.
הרב יצחק יוסף משנה ברורה הרב דוד הופשטטר דרשו יביע אומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד