כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

נתניהו בישיבת הממשלה: "נעשה הכל למצות את הדין עם שורפי בית הכנסת"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה גם לביקור שערכו חברי הכנסת הערבים מסיעת בל"ד אצל משפחות הרוצחים הפלסטיניים: "אנחנו משקיעים השקעה גדולה כדי לשלב את האזרחים הערבים בחברה הישראלית, והם עושים את ההיפך הגמור"

ישיבת הממשלה. צילום: פלאש 90
ישיבת הממשלה. צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (א) בפתח ישיבת הממשלה לביקור התנחומים של חברי הכנסת של בל"ד בבתי המחבלים, ואמר כי יבקש לבחון שינויי חקיקה חדשים ומחוזקים שיאפשרו לגרום לכך שמי שפועל בכיוון זה - לא יכהן בכנסת ישראל.

"ראינו בימים האחרונים הליכתם של שלושה חברי כנסת מסיעת בל"ד לנחם משפחות של מרצחים, אנשים שרצחו אזרחים ישראלים. אני מאמין שרבים מאזרחי ישראל אינם חשים שחברי הכנסת הללו מייצגים אותם. אנחנו עושים מאמצים גדולים, משקיעים השקעה גדולה כדי לשלב את האזרחים הערבים בחברה הישראלית, והם עושים את ההיפך הגמור, הם בונים חומות של שנאה. אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי או בקונגרס האמריקני אם חברי פרלמנט או חברי קונגרס היו הולכים ועומדים דום לזכר מרצחים שרצחו אזרחים בריטים או אזרחים אמריקנים. אני חושב שהייתה קמה צעקה גדולה מאוד ובצדק".



ראש הממשלה הוסיף: "אני שוחחתי עם היועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו לבחון נקיטת צעדים משפטיים נגד חברי הכנסת הללו. אני אבקש לבחון שינויי חקיקה חדשים ומחוזקים שיאפשרו לנו לגרום לכך שמי שפועל בכיוון זה - לא יכהן בכנסת ישראל. אני חושב שהדבר הזה הוא חשוב כאמירה לאיזה סוג חברה אנחנו רוצים. במקביל, אני אגיש היום יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת. אני מצפה מכל חברי האופוזיציה שזעקו גם הם בצדק בעניין הזה, לתמוך בהצעות השונות שאנחנו נביא".

נתניהו התייחס גם לשריפת בית הכנסת: "אנחנו נמצאים במאבק קשה בין מי שמבקשים כמונו דו-קיום ושלום, לבין אלה שרוצים מלחמה ודם. בסוף השבוע נשרף בית כנסת על שם שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בידי המחבלים, אנחנו נעשה הכל כדי למצוא אותם ולמצות איתם את הדין. אבל אני מצפה מכל אלה, בארץ ובעולם, שמגנים בצדק כל חילול של מסגד או כתובת על מסגדים, כמו גם שריפה במסגדים, אני מצפה מהם שייצאו באותה זעקה ובאותו גינוי על המעשה הנפשע הזה".

במקביל, באופוזיציה ממשיכים לתקוף את נתניהו: ח"כ עמיר פרץ הגיב היום להצתה בבית הכנסת בכרמי צור בגוש עציון אמש, וכתב בדף הפייסבוק כי "התעוררנו הבוקר למראות מזעזעים של ספרי הקודש השרופים, שמאחוריהם סיפורם הכואב של גיל-עד, נפתלי ואייל שנרצחו באכזריות על ידי טרוריסטים".

לדברי פרץ, "לצערי, אנו עדים יום אחר יום לתוצאות של מדיניות הקיפאון וחוסר היכולת לקבל החלטות שמוביל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במשך שנים רבות.

"אני מאמין כי האמירה של רבין ז"ל 'להילחם בטרור כאילו אין שלום ולעשות שלום כאילו אין טרור', היא הקו המנחה לאורו אנו צריכים לפעול. לצערי הרב, המדיניות שמנהיג נתניהו לא חותרת לפתרון מדיני וגם לא נלחמת בטרור.

"אני סומך על כוחות הבטחון ומערכת הבטחון שיעשו הכל למצוא את אותם קיצוניים, שביצעו את המעשה הנורא של שריפת ספרי הקודש, וימצו עימם את הדין", מסיים פרץ את דבריו.

מחברי בל״ד ברשימה המשותפת נמסר, כי לאחר שביבי הבין שאין כל עניין אתי או פלילי במגעים שקיימו הח״כים לשחרור הגופות, הוא מנסה לזכות בהון הפוליטי על ידי קידום חקיקה שתפגע בייצוג הפוליטי של המיעוט הערבי, וצמצום מרחב הפעולה הפוליטי.

״נתניהו יודע היטב שמטרת הפגישה היתה לקדם את שחרור גופות, אך נתניהו ממשיך בסילוף העובדות וההסתה ע״י הטחת האשמות שקריות בחברי בל״ד, כל העניין זה שחרור הגופות, כל השאר שקרים".
עמיר פרץ שריפת ספרים שלושת הנערים ספרי קודש טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד