כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הציידים זומנו לחקירה בשל השתתפותם באירוע של סאטמר

במקביל לדיווח כי בית המשפט התיר ל'קו ההגנה' המסית נגד חיילים לשוב ולפעול, הציידים חשודים בהפרת תנאים

הציידים זומנו לחקירה בשל השתתפותם באירוע של סאטמר

הציידים זומנו לחקירה במשטרה בשל השתתפותם באירוע של סאטמר. כמו כן, בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בירושלים, באולמו של השופט שאול גבאי ריכטר, הוא חזר בו מהחלטתו לסגור את "קו ההגנה", ודחה את טענת המשטרה כי קיים סיכון לחיי אדם בפעילות הקו.

בשבוע שעבר פורסמה ב'בחדרי חרדים' תמונתם של שלושת הציידים, אשר נעצרו למספר ימים בחשד להפצת חוברת ההסתה נגד המגייסים החרדים. השלושה צולמו באולמי 'נוף ירושלים' באירוע שערכו חסידי סאטמר עם האדמו"ר, לחלוקת כספים לנלחמים בציונות ובצבא, זאת למרות כי בתנאי שחרורם ממעצר נאסר עליהם ליצור קשר האחד עם השני. (אברכי 'הפלג הירושלמי' שנעצרו בחשד להסתה נגד חיילים חרדים, זכו לכבוד ושבחים במעמד 'השקל הטהור'. משה ויסברג, 23:34 02/02/2016)

כאמור, על פי הדיווח, קו ההגנה ישוב לפעול ובצורה חוקית. הדיון בעניינו נערך בדלתיים סגורות, וב'פלג הירושלמי' טוענים לציטוט הבא מהחלטת השופט, בו הוא מתייחס למהות פעילות הקו, ולטענות שהועלו נגדו: "אמנם התכנים בוטים ולא ערבים לאוזן של חלק נרחב מהציבור ואולם הם משקפים הלכי רוח בקרב ציבור גדול המוחה נגד מדיניות ציבורית הנראית לו שגויה משמעות הדבר שהדברים נוגעים לליבה של מחלוקת ציבורית ובעניינה יש להקפיד שבעתיים על שמירתו של חופש הביטוי.

השופט קובע, "לפיכך משמצאתי לאחר עיון מחודש בחומר החקירה, כי לא קיים חשד סביר לעבירות הנטענות (העלבת עובד ציבור וסיכון חיי אדם) אין בסיס לצו שניתן ועל כן דינו להתבטל וכך אני מורה".

גורמים 'בפלג הירושלמי' מוסרים: "אנו רואים בחומרה רבה את תוצאות הדיון וההחלטות, ומאשימים את גופי השלטון והחוק בשימוש כוחני ובלתי הוגן בכלים שברשותם כדי לסתום פיות ולהשתיק את קולם של המוחים נגד המשכנעים להתגייס בתוככי עולם התורה.

כראיה לרדיפה הם מציינים את זימון הציידים לחקירה. "רק הבוקר התבקשו כל שלושת החשודים ששוחררו למעצר בית לשוב ולהיחקר, כשהעילה היא פרסום תמונתם במעמד ׳שקל הקודש׳ שהתקיים בשבוע שעבר, בו נראו יושבים יחד - דבר שנאסר עליהם לפי תנאי השחרור למעצר הבית.

חבריהם ב'פלג' מסבירים את ההפרה, כעניין טכני: "למרות שהתבקשו לשבת כך לצורכי תמונות, ובמשטרה יודעים כי הם היוו חלק מהארוע, הוחלט להתנכל להם ולהזמינם לחקירות, ואולי אף להשיבם למעצר".
הציידים הפלג הירושלמי קו ההגנה שקל הקודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד