כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מחבל בן 15 החביא את הסכין בילקוט

על פי כתב האישום שהוגש נגד קטין, הוא תכנן לבצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים - אך נלכד ברגע האחרון

צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה
צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה

מחבל בן 15 משועפאט הואשם בכך שניסה לבצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, לאחר שחברו ביצע גם הוא פיגוע דומה.

כוחות הביטחון הבחינו בחשוד ולאחר חיפוש בגופו איתרו את הסכין.

על פי כתב האישום, בתאריך 31.1.16 לאחר שצפה בשידורי הטלוויזיה על פיגועי דקירה ולאחר שחברו ביצע פיגוע דקירה יום קודם לכן, גמלה בליבו החלטה ליטול חלק במאבק הלאומי והדתי על דרך של ביצוע פיגוע דקירה כלפי יהודים או שוטרים במטרה להורגם ולהיות שהיד.

בשעות הלילה נטל סכין מטבח חדה, במטרה לעשות בה שימוש בפיגוע הרצחני שבכוונתו לבצע והחביא אותה בילקוט בית הספר. למחרת ביום 1.2.16 לאחר שהתפלל, יצא מביתו עם ילקוט בית הספר והחביא את הסכין מתחת למכנסיו ליד המותן בכדי למנוע איתורה אם יערך חיפוש בכליו.

המחבל נסע לעיר העתיקה בירושלים, סמוך לשעה 8:40 נכנס לעיר העתיקה דרך שער שכם, שם ראה אדם יהודי ורדף אחריו אך לא הצליח להשיגו. הוא נכנס לעיר העתיקה ובחן את האזור במטרה למצוא קורבן יהודי, כדי לדקור אותו למוות. בזמן זה, עברו במקום שוטרים. אחד מהם הבחין בילקוט של הנאשם המונח באזור ובירר למי שייך הילקוט. עוברי אורח הצביעו על הנאשם. השוטר פנה לנאשם והנאשם אמר כי הוא בדרכו לבית הספר, פתח את הילקוט והציג את תכולתו.

כעבור זמן קצר הבחינו בו שוטרים נוספים שהיו במקום, בשל התנהגותו החליטו השוטרים לערוך חיפוש מוצנע על גופו של הנאשם במקום נסתר אז אותרה הסכין על גופו של הנאשם.
סכין מחבל בן 15 פיגוע דקירה העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד