כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

עונש לבל"ד? ראש הממשלה מגבש: חוק להדחת חברי כנסת

ראש הממשלה סיכם עם ראשי מפלגות הקואליציה גיבוש חוק שיאפשר להדיח חבר כנסת ברוב מיוחס של 90 ח"כים

נתניהו. צילום: פלאש 90
נתניהו. צילום: פלאש 90

העונש בדרך: בדיון שנערך היום (א) בין ראשי מפלגות הקואליציה, סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו על גיבוש הצעת חוק שתאפשר לכנסת להשעות חבר כנסת בגלל התנהגות שאינה הולמת.

לפי ההצעה, ההשעיה תיכנס לתוקף עם רוב מיוחס של 90 ח"כים, בדומה למנגנון הקיים היום בחוק להשעיית נשיא מדינה ויו"ר כנסת או סגניו.

מוקדם יותר היום, התייחס ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה לפגישת חברי הכנסת מבל"ד עם משפחות מחבלים ואמר: "הליכתם של שלושה חברי כנסת מסיעת בל"ד לנחם משפחות של מרצחים, אנשים שרצחו אזרחים ישראלים. אני מאמין שרבים מאזרחי ישראל אינם חשים שחברי הכנסת הללו מייצגים אותם. אנחנו עושים מאמצים גדולים, משקיעים השקעה גדולה כדי לשלב את האזרחים הערבים בחברה הישראלית, והם עושים את ההיפך הגמור, הם בונים חומות של שנאה.

"אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי או בקונגרס האמריקני אם חברי פרלמנט או חברי קונגרס היו הולכים ועומדים דום לזכר מרצחים שרצחו אזרחים בריטים או אזרחים אמריקנים. אני חושב שהייתה קמה צעקה גדולה מאוד ובצדק".

נתניהו הצהיר: "אני שוחחתי עם היועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו לבחון נקיטת צעדים משפטיים נגד חברי הכנסת הללו. אני אבקש לבחון שינויי חקיקה חדשים ומחוזקים שיאפשרו לנו לגרום לכך שמי שפועל בכיוון זה - לא יכהן בכנסת ישראל. אני חושב שהדבר הזה הוא חשוב כאמירה לאיזה סוג חברה אנחנו רוצים. במקביל, אני אגיש היום יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת. אני מצפה מכל חברי האופוזיציה שזעקו גם הם בצדק בעניין הזה, לתמוך בהצעות השונות שאנחנו נביא".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, מסר בתגובה להצעת החוק: ״ראש הממשלה, ממשיך בשיטות הרמייה וההסתה שלו. על פי נתניהו הוא צריך לשלוט כקיסר והכנסת צריכה לפעול על פי עריצות הרוב. אנו מתנגדים בצורה חריפה לסחר בגופות שמנהלת ממשלת ישראל. נתניהו ושריו יודעים היטב כי זאת הייתה מהות הפגישה שנערכה בירושלים המזרחית. מדובר בסוגיה אנושית בסיסית. אדם שמת, לא משנה כמה נורא היה פשעו, צריך להיות מובא לקבורה. דבר זה אינו מנוגד כלל לעמדה המוסרית והעקרונית שלנו שמגנה כל פגיעה בחפים מפשע״.

נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר
בלד חברי כנסת הדחה חוק נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד