כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

קאבר לטהרלב: האזינו ל'על כפיו יביא'

הזמר הצעיר אלעד שבר מגיש קאבר כפול לשירו הנוסטלגי של טהרלב, שיצא לאחר מלחמת ששת הימים • להאזנה

קאבר לטהרלב: האזינו ל'על כפיו יביא'

הזמר הצעיר אלעד שבר מגיש קאבר כפול לשירו הנוסטלגי של יורם טהרלב "על כפיו יביא". השיר שנחשב לנכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית - יהודית, יצא לראשונה בשנת 1969, בביצוע של הזמר יורם טהרלב, ובלחנו של יאיר רוזנבלום.

הזמר אלעד שבר פצח זה לא מזמן בקריירה מוזיקילית, במקביל לעבודתו כקריין פרסומות וקדימונים. בנוסף, הוא מגיש את תכנית המוזיקה "בקצב היום", שמשודרת ברדיו 'קול חי' בשעות הצהריים. כעת, משחרר שבר קאבר כפול ומשובח לשיר "על כפיו יביא" של יורם טהרלב.

השיר זוכה לביצוע מחודש על ידי הזמר המבטיח אלעד שבר. הקאבר מוגש בשתי גרסאות: גרסת רדיו -03:57, וגרסת LIVE אקוסטית - 03:24. הביצוע של שבר ל"על כפיו יביא" מהווה, למעשה, הסינגל הראשון מתוך הפרוייקט "לילה לבן באולפן", שיושק מחר בתחנות הרדיו.

"אחרי מלחמת ששת הימים היה בארץ גל של שירי ניצחון ותהילה", כותב טהרלב על שירו. "אבל מתחת לפני השטח החלו לרחוש גם זרמים מיסטיים של אמונה בנסים שקרו לנו. את השיר "על כפיו יביא" כתבתי שנתיים אחרי המלחמה, אבל אני חושב ששורה עליו רוח המסורת היהודית, שניתן למצאה בין השיטין. שהרי אליהו הנביא נחשב למבשר ביאת המשיח. לפני בוא המשיח יבוא אליהו הנביא כדי לבשר את בואו, אחריו יבוא משיח בן יוסף, שייהרג במלחמת גוג ומגוג ורק אחריהם יבוא המשיח האמיתי, משיח בן דוד, ויביא את הגאולה השלימה. זה אחד השירים האהובים עלי, בעיקר בגלל אופיו ה"עממי". הוא מעלה אל פני השטח בעלי מקצועות יומיומיים, שדמותם נזכרת הרבה בשירי העם היהודיים ממזרח אירופה, אך כמעט לא מופיעה בשירים העבריים".

אלעד שער שיר עברי שירי עם בקצב היום מוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד