כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

עורך 'קו ההגנה' התייצב ונעצר

עורך 'קו ההגנה', שהיה מבוקש לחקירה, התייצב היום במשטרת ישראל ונעצר • ומדוע דווקא עכשיו?

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל פלאש 90 צילום: צילום ארכיון

לאחר פסיקת בית המשפט כי "קו ההגנה" ישוב לפעול, העורך שנדרש לחקירה התייצב במשטרה ונעצר.

אחד הדרושים לחקירה בפרשת "הציידים", הצליח לחמוק עד כה מחוקרי המשטרה שחיפשו אחריו במסגרת מעצרם של יונה מרצבך, בנימין חייט ושלמה פיין, התייצב אחר הצהרים לחקירה במשטרת מרחב מוריה בירושלים, ונעצר.

למה דווקא עכשיו? יתכן וזאת בשל פסיקת השופט שאול גבאי ריכטר - כי קו ההגנה יכול לשוב ולשדר מהסיבה כי "לא קיים חשד סביר לעבירות הנטענות", העלבת עובד ציבור וסיכון חיי אדם.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', נערך היום (א') דיון בבית משפט השלום בירושלים שם ביקש פרקליט "קו ההגנה" עו"ד ישראל קלין לאפשר את פתיחת הקו.

השופט אמר בדיון כי "אמנם התכנים בוטים ולא ערבים לאוזן של חלק נרחב מהציבור ואולם הם משקפים הלכי רוח בקרב ציבור גדול המוחה נגד מדיניות ציבורית הנראית לו שגויה. משמעות הדבר, שהדברים נוגעים לליבה של מחלוקת ציבורית ובעניינה יש להקפיד שבעתיים על שמירתו של חופש הביטוי". בסופו של דבר אמר "משמצאתי לאחר עיון מחודש בחומר החקירה, כי לא קיים חשד סביר לעבירות הנטענות, אין בסיס לצו שניתן ועל כן דינו להתבטל וכך אני מורה".

החשוד, המשמש כשדרן ועורך תוכן ב"קו ההגנה", מבוקש על ידי המשטרה מאז מעצרם של יונה מרצבך, בנימין חייט ושלמה פיין, שכזכור שוחררו בתנאים מגבילים, והיום נחקרו שוב בעקבות השתתפותם באירוע של סאטמר באולמי 'נוף ירושלים' לחלוקת כספים לנלחמים בציונות ובצבא.

הם זומנו לחקירה מאחר ותנאי שחרורם אסר עליהם ליצור קשר האחד עם השני. יצויין, כי

בשבועות האחרונים המשטרה חיפשה אחריו ואחרי אחיו המשדר בקו, ואף ביקרה בבתיהם, אולם עד כה טרם נעצרו. כאמור, אחר הצהרים הוא התייצב בתחנת המשטרה ונעצר. החשוד יובא מחר בבוקר לבית המשפט השלום בירושלים, אולם טרם ברור האם המשטרה תדרוש את הארכת מעצרו לאור דבריו של השופט היום.


הריקודים מחוץ לבית המעצר מגרש הרוסים עם שחרור השלושה.
חוברת הציידים קו ההגנה התייצבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד