כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שעות לאחר הביקור - ב'דגל' מספידים

בכירי 'דגל' שסיירו הבוקר בסמינר מעלות, עם מנהלו הרב אליעזר רוב ז"ל, מספידים: "ראינו מסירות נפש"

הרב אליעזר רוב זצ"ל הבוקר שעות לפני פטירתו. צילום: זוהר רווס
הרב אליעזר רוב זצ"ל הבוקר שעות לפני פטירתו. צילום: זוהר רווס

אנשי 'דגל התורה' שפגשו הבוקר (א'), את הרב אליעזר רוב ז"ל, עדיין המומים. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הם אומרים: :קשה להאמין - הבוקר הגענו לסיור ועכשיו הוא נפטר".

חבר הכנסת ויו"ר 'דגל התורה' אמר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מזועזעים לגמרי, היינו היום אצלו וראינו מסירות נפש לתורה ולחינוך, הוא ביקש לבוא למרות שלא היה לו כוחות כלל וראינו איך הוא מוסר את נפשו למען התלמידות".

גפני הוסיף ואמר כי "הרב רוב אחד מאנשי החינוך הבולטים והמוכרים בדור שלנו ואין ספק שאלפי בוגרות שהקימו בית של תורה חבים לו את חייהם התורניים".

מזכ"ל 'דגל התורה' יעקב אשר, שהשתתף בסיור, אמר הערב ל'בחדרי חרדים': "הרב רוב היה איש חינוך ותלמיד חכם בכל רמ"ח אבריו. הוא מסר את נפשו כפשוטו למען תלמידותיו.

"הבוקר בסיור", סיפר, "ראינו כיצד הגיע ודיבר מקירות ליבו כשהוא בלי כוחות ממש. הוא דיבר אבל בעוצמה פנימית, הוא רצה שימשיכו לרומם את מפעל חייו".

סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק מבני דת ופיקוח עירוני ישראל קלרמן אמר הערב ל'בחדרי חרדים': "קשה להאמין - רק הבוקר הגענו לסיור בקמפוס החדש של סמינר מעלות ברמת שלמה. הרב רוב הודה ושיבח את הפעילות של תנועת 'דגל התורה' למען הסמינר. יש לו זכויות רבות בהקמת אלפי בתים של בני תורה.

"הרב רוב", אומר קלרמן, "היה חלוץ בפתיחת סמינר, בזמן שהיו סמינרים בודדים בירושלים. הסמינר עצמו החל בתת תנאים עם עשרות תלמידות עד שהגיע לקמפוס המפואר שבו נמצא היום עם אלפי תלמידות.

"כנציג ציבור", מוסיף קלרמן, "יצא לי עשרות פעמים לדבר איתו על הכנסת תלמידות. תמיד בדק כל מקרה לגופו ואמר, קשה לי להכריע בדיני נפשות".

חבר מועצת העיר ירושלים יצחק פינדרוס אמר ל'בחדרי חרדים': "זה היה ביקור מרגש. הוא היה קשוב. איש חינוך מהמעלה הראשונה. העמיד מאות תלמידות. תלמידות היו מספרות עליו שחשו שהוא אביהן ממש! תמיד במאור פנים. גם כשהיה קשה לו שכר דירה תמיד הגיע לבקש בלי כעס ומרמור.

"הכל היה אצלו בהצנע לכת. עיקר חייו ומשימת חייו היו חינוך בנות ישראל ואין לך ספק שכשיצא ממצבו הרפואי לפני שנתיים, למרות שאמרו שמצבו קריטי, מי שהכיר אותו ידע שוודאי ייצא מזה ויוכל להמשיך בפועלו כי הבנין לא היה גמור. הוא נלחם במלאך המוות ולא נתן לו להכריע עד שהתלמידות יהיו במבנה הולם".

יו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים אליעזר רוכברגר אומר ל'בחדרי חרדים': "איש חינוך מוביל מהמעלה הראשונה. אישיות מדהימה שהשקיע את כל כולו בחינוך הבנות בדרך ישראל סבא ולא ויתר על קוצו של יוד. הוראות גדולי ישראל היו נר לרגליו, ולא סטה מהם במלוא הנימה. חבל על דאבדין ולא משתכחין. זהו דור של מנהלים שהולך ונעלם, ואין אלא להתפלל שהסמינר שהקים ימשיך בדרך שאותה סלל".


בסיור היום

הרב אליעזר רוב זצ"ל, שכיהן כנהל סמינר מעלות נפטר בגיל 68. לפני שלש שנים לקה באירוע מוחי ומאז מצבו ידע עליות ומורדות.

הבוקר עוד השתתף המנוח בסיור ראשי 'דגל התורה' במבנה החדש של הסמינר בשכונת רמת שלמה בירושלים.

הוא נולד בפולין בכ"ג חשוון תש"ח ועלה ארצה. הוא תחילה הקים את הסמינר ברחוב שמואל הנביא בירושלים אך עקב הצפיפות הרבה זכה בתחילת השנה להעביר את הסמינר למבנה מרווח בשכונת רמת שלמה,

"הרב היה אדם יקר מוערך ואהוב שבדרכו החינוכית חינך את הבנות לתורה ויראת שמים", אומרים עליו מכריו, "בסמינר מסר שיעורים ושיחות חיזוק לבנות דמותו הרוחנית השפיעה על כל הסובבים".

הותיר אחריו תשעה ילדים, נכדים וצאצאים הממשיכים את דרכו.

הלוייתו תצא הערב בשעה 21:45 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות, שם ייטמן.

הרב אליעזר רוב זצ"ל הבוקר שעות לפני פטירתו. צילום: זוהר רווס










































סמינר מעלות פטירה פתאומית דגל התורה אליעזר רוב הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד