ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הרבי זעק: "משפחות שלימות נהרסות"

האדמו"ר מויז'ניץ מכריז מלחמה על הטכנולוגיה הפרוצה, בכנס אלפים ששודר לרחבי העולם: "מי שיש לו מכשיר יסולק"

האדמו"ר מויז'ניץ
האדמו"ר מויז'ניץ

אלפי חסידי ויז'ניץ התכנסו הערב (א'), לכנס חירום "בנפשנו הדבר", עליו הכריז האדמו"ר לפני מספר שבועות במטרה להילחם בפגעי הטכנולוגיה.

החסידים הגיעו מכל רחבי הארץ בתחבורה מסודרת. כך גם נערכו שידורים חיים לחסידים בעולם, כולל: בורו פארק, ויליאמסבורג ומונסי בארה"ב, מונטריאול שבקנדה, לונדון, מנצסט'ר בבריטניה, ציריך בשוויץ, ואנטוורפן בבלגיה.

'בחדרי חרדים' עם ציטוטים ראשונים מהנואמים וההחלטות בכינוס החירום:

ראשון הנואמים היה הגאון רבי מנחם מנדל פוקס חבר ועדת הרבנים של החסידות לענייני תקשורת. בדבריו אמר: "יש לנו פה מלחמה על המקקים שחדרו לחסידות", כשהוא מתכוון למכשירי הסמארטפון, "הרבי", הוסיף, "עומד בראש המלחמה והוא ירסס את כולם. זה תהיה מלחמה כואבת מאוד", אמר הרב פוקס.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי אברהם נחמן גוטרמן חבר ועדת הרבנים לענייני תקשורת ומרבני גור באשדוד שעמד על כך שמכשיר פלאפון תומך כשר, "זה כמו שאדם אוכל תומך כשר הרב לנדא, כמה משפחות נהרסו בגלל זה", זעק בכאב.

מיד לאחר מכן נשא דברים המשפיע הרוחני הגאון רבי יהושע פינק, רב בית המדרש דחסידי בעלזא ברחוב בן יעקב בבני ברק. "על מנהלי המוסדות של ויז'ניץ להיות חזקים וללכת בכל הכוח, אפילו לזרוק את הילדים מהמוסדות שהוריהם לא עומדים בתקנות", אמר.

המשא המרכזי על ידי האדמו"ר נשמע בקשב רב על ידי החסידים. הרבי אמר: "אני מדבר בשם מאות משפחות כאובות, אני מכריז הערב מי לה' אלי. מי שיש לו קשר לדברים האלו אפילו שאין לו בבית ורק בעבודה, שיידע שאין לו שום קשר אלינו, לא יהיה במוסדות שלנו, שהולכים להתפלל בציונים של אבא שלי וסבא שלי שיחשבו פעמיים על מה הוא הולך להתפלל - אתה הבעיה אז על מה אתה הולך להתפלל?!".

המשב"ק הרה"ח רבי שאול גרינברגר הקריא את ההחלטות הכינוס והקדים: "הכנס הוא בעקבות הטרגדיות שהיו באחרונה. תרחמו על עצמכם, תרחמו על הילדים שלכם, זה החריב בתים שלמים שהגיעו לשאול תחתית. ילדים נשארו יתומים נשים נותרו אלמנות".

אלפי חסידי ויזצילום: אלפי חסידי ויז
אלפי חסידי ויז

התקנות היו:

1) חובה על כל אחד להקשיב לוועדת הרבנים שמונו על ידי האדמו"ר שליט"א.
2) גם תושבי חו"ל צריכים לשמוע בקול הרבנים שלהם.
3) אנחנו קוראים למנהלי מוסדות החינוך לא לתת דריסת רגל לילדים שההורים מחזיקים את המכשירים האלו.
4) נקים ועדות בכל הערים ומי שרואה את חברו מחזיק חובה עליו להעביר מידע לוועדה.
5) אין להכנס למקומות בהם יש שירותי מייל.
6) כל מי שרוצה לקנות מכשיר חדש הוא צריך לקבל את אישור ועדת הרבנים.
7) כל מי שלא עומד בתקנון אין לו שום קשר אלינו.

הכינוס ננעל בקבלת עול מלכות שמים על ידי הגאון רבי מנחם ארנסטר ראש ישיבת ויז'ניץ.

הכינוס בחסידות ויז'ניץ נערך ביום היארצייט ולעילוי נשמתה של הרבנית לאה הגר ע"ה, אשת האדמו"ר ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל ואמו של האדמו"ר שליט"א.
ויזניץ פגעי הטכנולוגיה בנפשנו הדבר מקקים חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד