כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אסון משפחת גרוס: "ויתרנו על אביגיל למען אחיה"

ד"ר שרית שחרור-קרני בעדות מצמררת ל'ידיעות ירושלים' על הרגע בו נאלצה לבחור: אביגיל או מיכאל? "היה חשוב לי שיבינו בדיוק עד כמה המצב היה מורכב"

ילדי משפחת גרוס. צילום: פלאש90
ילדי משפחת גרוס. צילום: פלאש90

בראיון לידיעות ירושלים, חשפה מנהלת מחלקת טיפול נמרץ ילדים, בבית החולים שערי צדק, את הרגעים הקשים מאחורי ההחלטה הגורלית והבלתי נמנעת, בהם החליטו כי יוותרו על חייה של אביגיל גרוס ז"ל, על מנת שיצליחו להציל לפחות את אחיה, מיכאל.

הסיפור עם משפחת גרוס החל כמקרה החייאה שגרתית, על תינוקת קטנה, שחזרה דוקטור שרית שחרור-קרני. רק לאחר כחצי שעת החייאה, קיבלה הרופאה את המידע על אחיה של יעל ז"ל, השוהים בחדר סמוך – מה שכמובן הדליק לה נורה אדומה והבהיר שיש כאן אירוע בלתי שגרתי.

היה הורתה להפסיק את הטיפול ביעל ולעבור לטפל באביגיל – על אף מבטיהם של ההורים ששהו בחדר וקיוו ללא קול שיצילו את ילדתם. "הסברתי למתמחה שאנחנו מפסיקים את הטיפול בה כדי להציל את האחרים".

"הפעלתי את מכשיר הבייפאס, מכונת לב-ריאה רגילה שמיועדת להפעלה של כמה שעות ברצף, והזמנתי את מכשיר האקמו, המיועדת להפעלה של כמה ימים ברצף - מבית החולים שניידר. בינתיים כל הצוות הרפואי החל להתקבץ כאן. הרגשתי שאני עושה לה החייאה ושום דבר לא מצליח לאושש אותה".

ברגע אחד הבינה דוקטור שחרור-קרני, שהיא עומדת בפני החלטה הכי בלתי אפשרית לאדם. לבחור בין חיי ילדה לחיי אחיה. "הגעתי למסקנה שעדיף לוותר על הטיפול באביגיל כדי להציל את אחיה, מיכאל", היא משחזרת. "זו החלטה נוראית וקשה. ברגע שקיבלתי את ההחלטה הזאת היו אחיות שהחלו לבכות, אבל ידעתי שאם אנחנו רוצים להציל את שני האחים שנותרו אנחנו חייבים לוותר על הטיפול באביגיל".

"בלבי ידעתי עד כמה זה מוחשי שאנחנו נאבד את כל ארבעת הילדים. קיוויתי שנוכל לשלוח את הבנים לשניידר כשהם עוד בחיים, היא משחזרת. "ידעתי עד כמה זה נדיר שילד שורד מעבר כזה מבייפאס לאקמו בלי נזקים".

ההורים, שהבינו כי יעל הגיעה לבית חולים ללא רוח חיים, התקשו לקבל את העובדה שהטיפול של אביגיל הופסק בעודה בחיים, והצוות הרפואי למעשה ויתר עליה. "הסברתי להם את כל התהליך שקרה, מכיוון שבאמת היה חשוב לי שהם יבינו בדיוק עד כמה המצב היה מורכב. הם אנשים כל כך מיוחדים, ואני זוכרת איך הם הבינו אותי ועד כמה קרה להם נס שלפחות שניים מילדיהם נותרו בלא פגיעה לטווח ארוך".
אסון משפחת גרוס אסון ההדברה דוקטור שחרור קרני שערי צדק בית חולים שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד