י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרבי מבעלזא בכנס נשים ענק: "המתלבשות בפריצות הן כמו חיות"

אלפי נשות חסידות בעלזא התכנסו לכנס חיזוק נגד פגעי הזמן • האדמו"ר דיבר על חיזוק הצניעות וההתרחקות מטכנולוגיה פרוצה: "לא להיכנס לבית בו מוחזקים מכשירים לא כשרים"

הרבי מבעלזא. צילום: שוקי לרר
הרבי מבעלזא. צילום: שוקי לרר

אלפי נשות חסידות בעלזא התכנסו הערב (א'), לכנס חיזוק במערכה נגד פגעי הטכנולוגיה.

מדובר ב"כינוס טהרינו" לנשות חסידות בעלזא המיועד לחיזוק בשמירה מפגעי הזמן.

המעמד נערך בבנין המרכזי בקריית בעלזא בירושלים, בהשתתפות האדמו"ר, והוא הועבר בשידור חי לכל ריכוזי החסידות בארץ ובעולם.

בתחילת המעמד נאמרו פרקי התהילים ואמירת תפילת השל"ה על ידי הרבנית מבעלזא.

את המשא המרכזי מסר האדמו"ר מבעלזא שעורר את ציבור הנשים על גודל השעה. בתחילת המשא הסביר האדמו"ר באריכות על תפקידם של הנשים בבית: "הם אמורים לשמור על הבית שיהיה מלא בקדושה וביראת שמים", אמר.

בהמשך הרחיב האדמו"ר אודות הלבוש: "בין בנים ובין בנות", אמר, "צריך שיהיה בזהירות יתירה ובצניעות בכל המובנים, וזה דבר פשוט המובן מאליו, אמא שלא מתלבשת בצניעות איך היא יכולה לשמור על הילדים שייתלבשו בצניעות, ואיך תזכה שהשכינה תשרה בביתה, ואל תחשבו שהילדים לא מבינים הילדים רואים הכל.



"הנשים שמסתובבות ברחובות ומתלבשים בפריצות, צריך להסתכל עליהם כמו שמסתכלים על החיות והבהמות שהולכים בלי בגדים לבד, ואלו שהולכים בדרכי הצניעות צריכים לזקוף ולהרים את ראשם בגאווה דקדושה, שעל ידי זה מקדשים שם שמים, וצריכים לשמוח שזוכים ללכת בדרכי אבותינו ואבות אבותינו. מפעם לפעם יוצא שנשים הולכות ברחוב ומדברות עם חברות או קרובות, צריך שידברו בלחש ולא בקול רעש גדול.

"אם שומעים ניגונים בדיסקים" הוסיף, "צריך שיהיה על טהרת הקודש, בין בתוכן הניגונים ובין צריכים בעל המנגן, כששומעים שירים מפרוסטע זמרים (מגושמים) שהם לא לרוחנו, זה משפיע על הגוף ועל הנפש, כמובן שזה מזיק גם ליראת שמים.

"בהמשך הרחיב האדמו"ר על מקומות עבודה והכשרה מקצועית ואמר: "צריך שיהיה בכשרות ולא ללמוד או לעבוד במקומות מעורבים של גברים ונשים, ואפילו עם אלו ההולכים עם כיפות קטנות, כן אסור להשתתף באסיפות שמתאספים גברים ונשים ביחד ולא בנפרד, גם במקומות שעובדים נשים לבד, צריך לשמור ולדבר בלשון נקיה ולא לדבר בקול.

"ועל כולם", הוסיף, "לא להכניס לבתים מכשירים שאינם כשרים ולא להיכנס לבתים שיש אותם. לשמור על הילדים הקטנים והגדולים לא להיכנס לבתים של השכנים או לקרובים שיש להם. כמו מחשבים, סמארטפון ואינטרנט וכדומה, כל הדברים האלו הצד השווה שבהן שדרכן להזיק ושמירתם עליך",

עוד הוסיף: "אפילו מי שצריך את זה לצורך פרנסתו צריך שישמור שיהיה מכשיר כשר. לא שזה לכתחילה אלא רק להראות שאינו טריפה, ואם צריכים להשתמש אז רק בעבודה ולצורך עבודה, אבל ח"ו לא להכניס בבית, ולא להראות לילדים, החורבן שיוצא מזה הוא גרוע ביותר, הרבה אנשים כבר נכשלו מהדברים האלו כל אחת ואחת יכולה לקבל על עצמה מהיום והלאה שהיא וביתה או ילדים במקום בעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד".

יצוין כי הכינוס הנוכחי מהווה המשך ל"שבת טהרינו" שהתקיימה בשבת פרשת ויחי לכלל חסידי בעלזא בארץ ובעולם, במהלכה עוררו הרבנים והדיינים את הציבור, וטכסו עצה להתמודד עם סכנות הטכנולוגיה.
בעלזא נשות החסידות פגעי הטכנולוגיה שידור חי טהרינו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד