כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סקר: רוצים את הערבים בחוץ

סקר 'ישראל היום': רוב הציבור רוצה לראות את הח"כים הערבים שביקרו משפחות מחבלים מחוץ לכנסת

ח"כ זחאלקה. צילום: פלאש90
ח"כ זחאלקה. צילום: פלאש90

רוב הציבור בישראל לא רוצה לראות את חברי הכנסת הערבים אשר ביקרו את משפחות המחבלים, ממשיכים בכנסת, כך עולה מסקר שמתפרסם הבוקר (ב') ב'ישראל היום'.

בסקר נשאלו המשתתפים: כיצד יש לנהוג לדעתך בחברי הכנסת הערבים ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובסאל גטאס שנפגשו עם משפחות מחבלים פלסטינים?

57 אחוז השיבו: "להוציא אותם מהכנסת", 35 אחוז השיבו: "לשפוט אותה באשמת הסתה". רק 8 אחוז השיבו כי אין צורך לעשות דבר הם פועלים במסגרת תפקידם.

אמש הגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת, נגד חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס מהרשימה המשותפת, בגין השתתפותם במפגש עם בני משפחותיהם של מחבלים שביצעו פיגועים נגד ישראלים.

בקובלנה שהגיש ראש הממשלה נכתב: "יש לראות בחומרה יתרה את השתתפותם של חברי כנסת ישראל במפגש עם משפחות המחבלים, שמשמעותו הפגנת הזדהות ואמפתיה עם המעשים הנפשעים של מחבלים אלו כלפי אזרחי ישראל, וזאת במיוחד בימים אלו, שבהם טרוריסטים מוסטים פועלים במטרה לפגוע באזרחי ישראל. התנהגות זו מבטאת עידוד של מעשי האלימות והטרור נגד אזרחי ישראל, ועולה לכדי הסתה. בהתנהגותם הפרו חברי הכנסת את חובתם למלא את תפקידיהם מתוך נאמנות לערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, וכי הפרו חובתם לפעול באופן המשרת את כבוד האדם, קידום החברה בישראל וטובת מדינת ישראל.

"בהתנהגותם ובהתבטאויותיהם הפרו חברי כנסת אלו את חובתם על פי כללי האתיקה לפעול מתוך נאמנות לערכי היסוד של מדינת ישראל, שחרתה על דגלה את הזכות לחיים ולכבוד האדם. יתר על כן, הם פעלו לטובת אויביה המוצהרים של מדינת ישראל, בגלותם הזדהות עם פעילות טרוריסטית ואהדה אליה.

"אבקש כי ועדת האתיקה תבחן את הדברים על חומרתם, תעשה שימוש בסמכותה לפי סעיף 13ד(ד) להרחיק את חברי הכנסת מישיבות מליאת הכנסת, ותיתן פומבי להחלטתה, על מנת לבטא את הסלידה העמוקה שכולנו חשים כלפי התנהלות זו".
כנסת ישראל סקר בלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד