י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרבי מסאטמר בלונדון: "החרדים קיבלו שר - וכבר יש פשרה"

בנאום בפני תלמידי סאטמר במוצאי שבת, תקף האדמו"ר את הנציגות החרדית בכנסת על קבלת תפקיד שר ועל תיקון חוק הגיוס, ואף התייחס בהרחבה לסוגיית המחוז החרדי במשרד החינוך • ומה יש לו לומר ליהודי צרפת שעולים לארץ?

הרבי מסאטמר בלונדון: "החרדים קיבלו שר - וכבר יש פשרה"

האדמו"ר מסאטמר נגד קבלת שר, וחוק הגיוס המתוקן - בנאום בפני תלמידי וחסידי סאטמר בכנס שהתקיים במוצאי שבת בלונדון, נאם האדמו"ר ותקף את הנציגות החרדית על קבת תפקיד השר, על חוק הגיוס המתוקן והמחוז החרדי במשרד החינוך, והתייחס גם לסוגיית האנטישמיות באירופה ועליית יהודי צרפת לישראל.

את הדברים אמר האדמו"ר בתום שבת מרוממת שעברה על אלפי חסידי סאטמאר ששבתו בראשותו בלונדון. החסידים מספרים כי השיא היה הטיש בליל שבת, שבו השתתפו רבבות חסידי סאטמאר ותושבי העיר. בנוסף, רבני ואדמו"רי לונדון השתתפו בטישים שנערכו באהל ענק מיוחד שהוקם לכבוד השבת.

בשבת בבוקר, בעת העליות לתורה, נתכבדו ראשי קהילות סאטמאר מסביב לעולם בעליות, וגם נגידי לונדון שהתפללו יחד עם הרבי. לקידושא רבא אחר התפילה הגיע האדמו"ר לבית הרב החדש של קהילת סאטמאר בלונדון, הרה"צ רבי ברוך נתן הלברשטאם.

במוצ"ש לאחר ההבדלה התקיים מעמד 'הבאגלייטן', שבו ליוו החסידים את האדמו"ר עד לבית האכסניה, ואלפים רקדו ברחובות. בשעת ליל מאוחרת החל הכינוס של תלמידי וחסידי סאטמאר מכלל רחבי אירופה, באהל הענק ששינה פניו לרגל המאורע. האדמו"ר נאם את הנאום המרכזי, ובין דבריו דיבר על העניינים העומדים על הפרק בארץ.

האדמו"ר החל ואמר כי "הרבי זי"ע בעל ה'ויואל משה' אמר שיגיע יום ויהודי חרדי לא יוכל לגור בארץ. אנחנו כיום במצב שבארץ ישראל קשה מכל ארצות שבעולם לשמור את התורה והמצוות, עם כל הגזירות שהם גוזרים נגדנו יום יום.

"לאחר כמה שנים של גזירה קשה נגד חוק הגיוס, והחרדים שמשתפים פעולה עמהם הוציאו כמיליון אנשים לרחובות העיר להפגין נגד הגזירה ואמרו שזה גזירת שמד חלילה. ועכשיו שנה לאחר מכן, הם הקימו ממשלה חדשה בו הם שותפים מלאים, הם קבלו כספים ואפילו משרה של שר, וכבר יש פשרה על החוק החמור הזה - התחייבו בעצמם למסור בכל שנה אלפי בחורי הישיבות ואברכי הכולל בכדי לעמוד ביעדים שהוצבו להם. והמדינה מצליחה בזה מאוד, הם מזרימים כספים רבים ומסבירים לבחורים חרדים כמה טוב יהיה להם בצבא. זהו בנוגע לגיוס.



"אבל הרשעים כים נגרש, ועכשיו הקימו את המחוז החרדי שחלק מתפקידו הוא לוודא שבכל מוסדות החרדים שמקבלים כספים ילמדו את לימודי הליב"ה, ומחוייבים לגמרי לכל חוקי המדינה. לפני זמן היה אצלי אחד מראשי החינוך העצמאי, והוא אמר לי ששומעים כל כך דיבורים נגד חוק הגיוס, אבל שותקים בנוגע לחוקים וגזירות נגד החינוך. ואמר לי שאם ימשיכו לשתוק בענין החינוך יגיע זמן ויהיה מיותר לדבר נגד הגיוס, משום שלאחר כזה חינוך עם כל הלימודי חובה של הציונים, התלמידים ירצו מעצמם להשתתף בצבא ולהיות חלק מהמדינה.

"עכשיו מה ששייך לנו, נחוץ מאוד שיקימו בארץ וועדה שתטפל בכל הבעיות שיש לבחורים ואברכים עם הצבא, ויעזורו לכל אלו שמסתבכים עמם עם עזרה ויועץ ולשלם להם העורכי דין, ולפרנס את משפחתם. זה עולה הון רב, אבל זה זכות בשבילנו לקחת חלק ונחלה להיות שותפים עם היהודים הללו שמוסרים נפשם על החוק הזה, הם השלוחים של כלל ישראל, ולסייע להם זה מצוה רבה".

האדמו"ר הוסיף ודיבר על האנטישמיות הגואה באירופה, ואמר כי - "עוד נושא בוער על סדר היום. בזמן האחרון עוברים היהודים תושבי צרפת צרות רבות, רדיפות ושנאת ישראל, שהכל המדינה הטמאה הזו גרמה עם ההתגרות שלהם. אבל עכשיו ראש המדינה הגיע לשם ואומר שצריכים לעלות לארץ אל ארץ מובטחת, עפ"ל.

"אנחנו צריכים לזכור כמה פעל הרבי זי"ע (הויואל משה) להציל את ילדי מרוקו שלא יגיעו לידי הציונים ימ"ש זה עלה לו בבריאות כידוע. העסקנים של 'יד לאחים' סיפרו לי שהם רואים משפחות שלימות שמגיעות מצרפת לארץ ישראל, מתיישבים בערים חילוניות לגמרי, ופורקים עול התורה והמצוות מעליהם.

"מורי ורבותי תושבי אירופה, אם יחשו בעת כזאת, לא יוכלו לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה, צריכים לעשות כל הפעולות שבידינו להציל את יהודי צרפת שיגיעו למקומות כשרים וישארו יהודים נאמנים לה' ולתורתו. אני ממנה בימים אלו עסקנים בארץ ישראל שיעסקו בענין הזה, ואני מבקש מכם שיעזרו להם בכל מה שאפשר ולהציל מה שעדיין שייך".

לאחר מכן דיבר האדמו"ר על פגעי הטכנולוגיה, והודיע על הקמת ארגון משומר של חסידי סאטמאר שמסנן את כל המכשירים הטכנולוגיים גם בלונדון, לאחר שכבר פתח את ארגון משומר בוויליאמסבורג, בורו פארק, קרית יואל ולוס אנג׳לס. כמו כן, שיבח את האב"ד החדש של חסידי סאטמאר בלונדון ובירכו בברכת הצלחה רבה.

בשעה 3:30 לפנות בוקר, והאהל הענק היה עדיין הומה אנשים, האדמו"ר רקד עם האב"ד החדש והחסידים המשיכו ורקדו כמעט עד עלות השחר, עד שהגיעה המשטרה המקומית וביקשו לכבות את המוזיקה, עקב תלונות השכנים.

בתוך כך, מסע האדמו"ר מסאטמר, שתוכנן בתחילה רק ללונדון, והתחיל בארץ בביקור הבזק ל-24 שעות, מתרחב - ככל הנראה יגיע האדמו"ר ביום ג' במטוס פרטי לאנטוורפן, שם ישהה לכמה שעות, בעיקר בכדי לבקר אצל אחד מזקני נגידי החסידות שתרם מיליון דולר, בשביל בנין הת"ת החדש שהולך ונבנה באנטוורפן. משם יגיע האדמו"ר בחזרה ללונדון וישאר עד יום ה' בערב, לקבל את כל קהל חסידי סאטמאר תושבי לונדון לקוויטלא'ך.































































































סאטמר לונדון משרת שר חוק הגיוס המחוז החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד