כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

500 דירקטורים - ואפילו לא חרדי אחד

צפו בגפני זועם בדיון בועדת הכספים, בעקבות אפליית החרדים בבחירת הדירקטורים: "זה לא יימשך כך"

גפני. צילום: הדס פרוש - פלאש 90
גפני. צילום: הדס פרוש - פלאש 90

דיון סוער נערך היום (ב) בועדת הכספים של הכנסת בנושא התנהלות רשות החברות במינוי דירקטורים בחברות ממשלתיות. בדיון חשף יו"ר הועדה ח"כ משה גפני, כי בין 500 מועמדים לחברי דירקטוריונים - אין אפילו חרדי אחד. לדברי גפני הוא שוחח עם ראש הממשלה ושר האוצר והמצב לא יימשך כך.

גפני אמר: "התוצאה היא מתחת לכל ביקורות. ראיתי את הרשימה של נבחרת הדירקטורים. זה דבר חמור. לא יכול להיות שהדירקטוריונים יהיו מורכבים ממגזר אחד באוכלוסיה. אני לא רוצה להגיד את המילה אבל הסתכלתי. פונים אלי חרדים, יש רבים אקדמאים ברמות הגבוהות. אין בתוך ה-500 (מועמדים אפשריים שנבחרו בועדה שהוקמה בקדנציה הקודמת בכהונת יאיר לפיד כשר האוצר) חרדי אחד, רק כדי שנוכל להגיד לעולם שאנחנו לא מדינה גזענית שמפלה לרעה קבוצה באוכלוסיה. אין אפילו אחד - ומטיפים לנו על שילוב".



"ישב כאן אורי יוגב (מנהל רשות החברות הממשלתיות) שאלנו אותו שיהיה אחד חרדי שתמיד יהיה אפשר לשלוף אותו. אין אחד יוצא אתיופיה, אז עוטפים הכל במילים. המציאות הזאת לא תימשך, לא יהיה דבר כזה. דיברתי עם ראש הממשלה ועם שר האוצר, לא יכול להיות דבר כזה. צריך להפסיק עם התופעה הזאת.

"אז אחד מן השניים - או להחליף אנשים או להחליף את החוק. אנחנו דיקטטורה, אנחנו קבוצות אוכלוסיה, חברה מאוד הומוגנית. מה נעשה? אני נגד התלהמות אבל צריך לשבת ליד השולחן ולקבל החלטות. מבחון התוצאה הקיים הוא כישלון טוטאלי".

ראוי לציין כי נושא אפליית החרדים בתחום זה כבר עלה בעבר, וש"ס אף הכניסה אותו להסכם הקואליציוני.
גפני אפליה חרדים נבחרת דירקטורים ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד