י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עורך קו ההגנה שוחרר תחת מגבלות

יששכר דב בלוי, העצור הרביעי במסגרת קמפיין 'הציידים', שוחרר במגבלות מצומצמות שיבטיחו התייצבותו לחקירות

עצורי קמפיין הציידים. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
עצורי קמפיין הציידים. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בית משפט השלום בירושלים שיחרר בתנאים מגבילים את יששכר דב בלוי, החשוד הרביעי שנעצר במסגרת החקירה נגד קמפיין "הציידים".

לאחר שהתחמק מחקירה מספר שבועות ולא אותר - למרות ניסיונות רבים שנעשו על ידי המשטרה לאתרו ולהביאו לחקירה, יששכר דב בלוי החשוד בעבירת העלבת עובד ציבור ופגיעה בפרטיות התייצב אתמול (א) בתחנת המשטרה ונעצר.

במסגרת החקירה של קמפיין הציידים, הוא נחשד בהפצת החוברת במייל. כזכור, בעקבות הפצת החוברת התקבלו עשרות תלונות של חיילים שבעקבות הפצת הפרטים האישיים שלהם התקבלו הטרדות. מעבר לכך, היה בלוי חשוד שהוא עומד מאחורי קו ההגנה.

אתמול הוא התייצב בתחנת המשטרה, נחקר ושמר על זכות השתיקה. נציג המשטרה בדיון רס"ר דוד קוריאט ביקש מבית המשפט לשחררו בתנאים הבאים; הפקדה של 30,000 ₪, ערבות אישית וצד ג' על סך 50,000 ש"ח ואיסור יציאה מהארץ למשך 180 יום.

"לאחר שבית המשפט נתן החלטה בעניין קו ההגנה, המשיב חשב שלא ייעצר כי חשב שהוא חשוד רק בעבירת קו הגנה. רק אז, פתאום התייצב לחקירה", אמר נציג המשטרה.

לדברי פרקליטו עו"ד גיל דחוח, עד ליום חמישי האחרון לא קיבל צו התייצבות, וכשקיבל, הוא אמר שיגיע וביום ראשון אכן התייצב. "אין עילת מעצר ממשית ורצינית. הטענה של המשטרה שהוא נכנס פעם אחת למייל ממנו מופצות החוברות, אין לו קשר אליהן", אמר עורך הדין, לאחר שנציג המשטרה ציין כי הראייה היחידה הקושרת אותו למייל, זה שהוא נכנס אליה פעמיים. "אין ראיה שזה היה עיסוקו. המשטרה רוצה לסמן אותו ולהעביר מסר ואנו מתנגדים לכך ורואים ניסיון להתעמת בדרך עקיפה עם החשוד או התופעה שלשיטתם אסורה. הראיות נגדו שונות. גם לא שקלו יכולות כלכליות. המשיב לא עובד עבודה מסודרת".

לאור זאת ביקש לשחררו ללא תנאים מגבילים, למעט כך שהוא יתחייב להגיע לחקירה כשיוזמן. "העובדה שהביאו אותו למחרת (ולא שוחרר ע"י קצין א.ש.) היא רק מרצון לפגוע בחשוד בגלל שלא הצליחו להביאו לחקירה".

השופט אמר כי מהחקירה עולה חשד סביר למיוחס לבלוי - כי הוא זה שהיה ממפיצי חוברת "הציידים", "לגביה כבר קבעתי בהליך אחר כי קיים חשד שהיא כוללת ביטויים שיש בהם העלבת עובד ציבור וכן חשיפת פרטים לגבי אותם עובדי ציבור, המגיעה כדי פגיעה בפרטיותם".

הוא אף התייחס למעצרו ואמר כי בלוי ובני משפחתו התחמקו, "המבקשת ניסתה לבצע את המוטל עליה מבלי לעצור את המשיב והגם שהיה צו מעצר נגדו, ומכאן שעשתה מעל ומעבר כדי להמנע מהמעצר מלכתחילה. לכן, המשיב אינו יכול להשמע בטענות בהקשר זה".

בהתחשב בחוסר שיתוף הפעולה של בלוי ואי התייצבותו לחקירה, ובהתחשב בכך שלא הוצגה בפני השופט תכנית סדורה לחקירה השופט קיבל חלקית את בקשת עו"ד גיל דחוח, "אני סבור כי בקשת המבקשת מופרזת ויש לקבוע תנאים שהמשיב יוכל לעמוד בהם ושדי בהם לחייבו להתייצב לחקירה".

ישכר בלוי שוחרר בהפקדה של 3,000 ₪ והתחייבות עצמית וצד ג' בסך 5,000 ₪.


הריקודים מחוץ לבית המעצר לפני כחודש, עם שחרור שלושת עצורי קמפיין הציידים

כפי שדווח מוקדם אתמול (א') ב'בחדרי חרדים', בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת פרקליט "קו ההגנה" עו"ד ישראל קלין, ואישר את פתיחת הקו מחדש לאחר שבשבוע שעבר הורה על סגירתו. "אמנם התכנים בוטים ולא ערבים לאוזן של חלק נרחב מהציבור ואולם הם משקפים הלכי רוח בקרב ציבור גדול המוחה נגד מדיניות ציבורית הנראית לו שגויה".

לפני למעלה מחודש המשטרה עצרה שלושה מאנשי הפלג הירושלמי, בנימין חייט, יונה מרצבך ושלמה פיין, החשודים בעריכה והפצה של חוברת "הציידים" לפני כחצי שנה, במסגרת קמפיין נגד החיילים החרדים והמגייסים, בה הופיעה רשימה של כ-40 חיילים חרדים כאשר על כל אחד מהם פירוט מלא של פרטיו האישיים, כתובת מגורים, טלפון נייד והשתייכות מגזרית - וכמובן תמונה של נשוא הפרופיל. לאחר שלושה ימים שוחררו בתנאים מגבילים.

אתמול נחקרו השלושה שוב, בעקבות השתתפותם באירוע של סאטמר באולמי 'נוף ירושלים' לחלוקת כספים לנלחמים בציונות ובצבא, כשהם יושבים באותו שולחן, מה שמהווה לכאורה הפרה של תנאי שיחרורם.

בפלג הירושלמי מציינים בסיפוק כי נראה שלמרות הפעילות האגרסיבית מצד משטרת ישראל שמסייעת במודע ובאופן חד צדדי מוצהר להשתקת ולדיכוי ציבור ענק וחשוב, בבית המשפט ולשורות המחוקקים התמונה מתבהרת יותר עם כל פרשייה חדשה בה גם להם מובן כי המשטרה פועלת לדיכוי חסר פרופורציה נגד קבוצה שמשל מדובר היה בחבורת פורעי חוק שמסוגלים לפגוע בחיי אדם.
קו ההגנה קמפיין הציידים עצורים שחרור בערבות בלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד