כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אייכלר נגד נתניהו: "בג"ץ יעוות החוק"

ביהדות התורה יש התנגדות לחוק שהציע ראש הממשלה ואשר יאפשר לרוב מיוחס להדיח חבר כנסת בשל מעשיו

אייכלר. צילום: פלאש 90
אייכלר. צילום: פלאש 90

יוזמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להדיח את הח"כים הערבים, באמצעות קידום חוק שיאפשר למליאה להדיח ח"כ בגלל מעשיו ברוב מיוחס של 90 ח"כים, מעוררת התנגדות אצל הח"כים החרדים, כאשר הבוטה מכולם הוא ח"כ ישראל אייכלר, שדעתו נחרצת נגד החוק.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר אייכלר את הסיבות להתנגדות ואת חששותיו מהחוק המדובר.

למה אתה מתנגד?

"כי לא כתוב בחוק שאפשר להדיח חבר כנסת ערבי שהולך להיפגש עם מחבלים. כתוב בחוק שהכנסת תוכל להדיח חבר כנסת. אז יש היום חוק שועדת הבחירות מוסמכת לפסול רשימה או חבר כנסת שתומכים בטרור וכבר כמה פעמים שועדת הבחירות החליטה נגד בל"ד ונגד זועבי לא להכניס אותם לכנסת, הלך הבג"צ ופסל את ההחלטה הזאת.

"עכשיו אתה עוד פעם מעביר חוק שאפשר להדיח חבר כנסת. אם זה יהיה חבר כנסת ערבי בג"צ יחזיר אותו, אם זה יהיה חבר כנסת יהודי בג"צ יגיד אכן נכון הדבר וצריך להוציא אותו מהכנסת. ולכן במדינה שבה שולט בג"צ אסור לתת לו כלים להדיח חברי כנסת יהודים ולהשאיר חברי כנסת שתומכים בטרור".



אז אתה מתכונן להצביע נגד במליאה?

"אני מצביע מה שגדולי ישראל אומרים לי. אני הבעתי דעה על חוק שמוגש לנו ואמרתי שזה חוק חמור ביותר, אנחנו בסה"כ משחקים עם עצמנו. במקום לקיים את החוק שיש לועדת הבחירות את הסמכות למנוע מחבר כנסת וממפלגה תומכת טרור להיבחר - נכנעים לבג"צ, ואמרתי את זה בנוכחות המדינה ליועץ המשפטי 'תודיע לבג"צ שיתחיל לשמור על חוקי הכנסת, ואז לא יצטרכו לעשות עוד חוקים ועוד חוקים, שאת כולם הוא ידחה במקרה שיהיה מדובר בתומכי טרור וכשיהיה מדובר ביהודים הוא יאמץ את זה'. לכן אני מתנגד לזה בתוקף ואני אשכנע את החברים בסיעה להתנגד".

כזכור, אתמול בדיון עם ראשי מפלגות הקואליציה, סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו על גיבוש הצעת חוק שתאפשר לכנסת להשעות חבר כנסת בגלל התנהגות שאינה הולמת.

ההשעיה תיכנס לתוקף עם רוב מיוחס של 90 ח"כים, בדומה למנגנון הקיים היום בחוק להשעיית נשיא מדינה ויו"ר כנסת או סגניו.
אייכלר חוק הדחה חבר כנסת רוב מיוחס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד