כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

נתניהו: "החוק ימנע מהדמוקרטיה להתאבד"

ראש הממשלה הסביר את קידום החוק להדחת חברי כנסת שהוא מוביל, והתייחס גם לחוק השקיפות בתרומות לעמותות

נתניהו. צילום: פלאש 90
נתניהו. צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ב) בפתח ישיבת סיעת הליכוד לחוק שהוא מקדם להשעיית ח"כ ברוב מיוחס של 90 ח"כים, ובירך על קידום החוק.

לדברי נתניהו: "יו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי, עדכן אותי שהנהלת הקואליציה אימצה פה אחד את הצעת החוק להשעיית ח"כ ברוב מיוחס של 90 ח"כים. כמובן שהצעת החוק תציין את העילות להשעיית ח"כ. אני מברך על כך, משום שחייבים לשמור על סייגים וכללי התנהגות בסיסיים כדי שהדמוקרטיה לא תהפוך, כדברו של משפטן אמריקאי דגול, לחוזה התאבדות. היא חייבת לשמור על עצמה ולהגן על עצמה.

"חוק השקיפות יעלה היום להצבעה בקריאה ראשונה. אנחנו בעד שקיפות. אני בעד שכל דולר וכל שקל שמדינה זרה מעבירה לעמותה, מימין ומשמאל, ידווח. שקיפות בסיסית".



לעומת זאת תקף יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, בפתיחת ישיבת הסיעה של הרשימה המשותפת את החוק ואמר: ״הרשימה המשותפת מוקיעה בתוקף את ההסתה הפרועה ומסע הדה-לגיטמציה והדמוניזציה נגד האוכלוסיה הערבית ומנהיגיה. הפגישה שהתרחשה לפני שבוע היא מעשה הומניטרי ומוסרי, צריך להביא את הגופות לקבורה מיד וצריך להוקיע את העמדה של ממשלת ישראל ששומרת את הגופות במקררים.

"עמדתנו ברורה אנחנו תומכים במאבקו הצודק של העם הערבי פלסטיני נגד הכיבוש ולמען הקמת מדינה פלסטינית. ברור לכולם שאנחנו מגנים בתוקף כל פגיעה באזרחים חפים מפשע, צריך להוציא את כל האזרחים, פלסטינים ויהודים, ממעגל האימה והמלחמה והאלימות. אנחנו מוקיעים את הניסיון של ראש הממשלה לחוקק חוק אנטי דמוקרטי ולא חוקתי להוציא חברי כנסת מהבית הזה על ידי קולגות שלהם. הח"כים נבחרו על ידי העם, ורק הציבור הערבי וכוחות דמוקרטים יהודים מחליטים עבור הרשימה המשותפת ועבור הח"כים שלהם. החוק הזה הוא חלק מאותה התקפה נגד המרחב הדמוקרטי, סימון העמותות והתקיפה של בית המשפט העליון. לכן, כל אדם החרד לדמוקרטיה צריך להאבק יחד איתנו, נגד הממשלה ולמען מרחב דמוקרטי״.
בנימין נתניהו ליכוד הצעת חוק חברי כנסת ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד