י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ביוזמת נציג ש"ס: 30 יום נוספים לעסקים

עסקים בירושלים יוכלו להגיש בקשה לסיוע בעקבות גל הטרור גם ב-30 הימים הבאים, בפעילותו של חבר המועצה פיני עזרא

שוק מחנה יהודה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
שוק מחנה יהודה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חבר מועצת העיר פיני עזרא יזם השבוע מהלך מיוחד להארכת מועד בקשת סיוע לעסקים בירושלים אשר נקלעו לקשיים בעקבות המצב הבטחוני בעיר. מדובר בכספים שהוקצו במיוחד לציבור הסוחרים ביוזמת המשרד לענייני ירושלים בראשות השר זאב אלקין כסיוע לעסקים הזכאים על פי הקריטריונים בסך 65 מליון ש״ח.

מבירור קצר שנערך בין בעלי העסקים בעיר, התברר כי רבים מהם אינם בקיאים ומכירים את ההליך להגשת בקשה לסיוע, וחלקם הגדול אינם עומדים בקריטריונים בעקבות תקנון נוקשה ולא סביר הגם שנפגעו מהמצב הבטחוני.

חבר מועצת העיר פיני עזרא מסיעת ש"ס נחלץ לעזרתם ופנה במכתב מיוחד לשר לענייני ירושלים זאב אלקין עם העתק לראש העיר ניר ברקת, מנכ"ל הרל"י אייל חיימובסקי וכלל חברי המועצה.

את המכתב פותח עזרא בברכה על הסיוע שמעניק השר לעיר. בהמשך מסביר את מצוקת העיר בתקופה קשה זו ובפרט פגיעת פרנסתם של בעלי העסקים, עזרא ממשיך וכותב: "מבירור שעשיתי עד לרגע זה הוגשו מעט בקשות, וכפי שמופיע בנוהל שנקבע לסיוע לעסקים, המועד האחרון להגשת בקשה הוא מחר 4.2.2016. פונה אני אליך בשם כל בעלי העסקים בעיר להאריך את מועד הגשת הבקשות כדי שעסקים נוספים יוכלו להצטרף ולהגיש בקשות לסיוע ובכך יוקל עליהם במעט".

בעקבות המכתב אושרה אתמול (א) הארכת מועד הבקשה לשלושים יום נוספים.

יש לציין כי בימים אלו פנה חבר המועצה פיני עזרא בבקשה לשינוי הקריטריונים ולא רק במתן הארכה לבעלי העסקים. וכן שונה התקנון שגם בעל עסק שהינו בהליך רשיון לעסק יוכל לקבל את ההטבות בלי התניה לרשיון ממש. לדבריו: "בדיון שערכנו בוועדת כספים ובמועצת העיר הוחלט לתת סיוע לכלל בעלי העסקים ללא בדיקה לעומק אם יש ברשותם רישיון עסק. כידוע קבלת רישיון עסק בירושלים הינו ארוך ומורכב ועל כן לא ראוי להתנות את הסיוע בו - בתקופה קשה זו עלינו להירתם ולעזור לעסקים כמה שיותר, וגם בעלי עסקים שנמצאים בהליך רישוי ועדיין לא קיבלו רשיון ממש יזכו להטבה. לא ראוי להתנות את הסיוע בכך שלמבקש אין חובות ארנונה אלא אדרבה ניתן לעזור לו בכך ובכסף המגיע לו כסיוע ישלם את חובותיו לעיריה".
סיוע לעסקים פיני עזרא ירושלים חבר מועצה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד