י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כינוס בחיפה: מוצרי החשמל בשבת בעידן הדיגיטלי

רבנים ומהנדסי חשמל סקרו את המהפך שעבר על עולם מוצרי החשמל בשנים האחרונות מזווית הלכתית וטכנית

כינוס בחיפה: מוצרי החשמל בשבת בעידן הדיגיטלי

קהל רב בראשות רבני הקהילות גדש את בית המדרש הגדול 'סערט ויז'ניץ' בחיפה, בכינוס המיוחד שנערך ביום רביעי בנושאי מכשירי החשמל בשבת בעידן הדיגיטלי על ידי 'משמרת השבת'. הכינוס מהווה חלק מסדרת כינוסים שנערכים בהוראת גדולי ישראל כדי להביא לציבור את דברם. בכינוס הועבר מידע מקיף על השינויים הדרמטיים שחלים בעולם מוצרי החשמל בכל עת ועל ההבדלים הגדולים בין המקררים של הדור הקודם למקררים עם החיישנים ומערכות המתקדמות המשווקים כבר מזה כמה שנים.

הגאון רבי שמואל יוסף שטיצברג מרבני העיר בית שמש ומחשובי הרבנים העוסקים בנושא, עורר על חשיבות שימת הלב לפעולות שעושים בשבת קדש. "יש אדם שבכל תהלוכות חייו הוא שמח להדר ולדקדק במצוות ומחוסר ידיעה יכול לחזור עשרות או מאות פעמים במהלך השבת על פעולות כמו פתיחת מקרר או ברז מים שלפעמים יש בהם שאלה הלכתית".

הגאון רבי אליהו בייפוס - מרבני 'משמרת השבת', סקר את המהפך שעבר על העולם הדיגיטלי שבעקבותיו נחלצו גדולי ופוסקי הדור להקים את 'משמרת השבת', בכדי שיהיה גוף רבני שירכז מחקר, מידע, פיתוח וכשרות בשיתוף מהנדסים ברמה הגבוהה ביותר, ויהיה כפוף למרותם ולהכרעותיהם.

בהמשך הכינוס הועברה סקירה תמציתית על המערכות הדיגיטליות השונות ע"י מהנדס החשמל הבכיר - הרב יהודה היינריך. בהרצאה הומחשה הפעילות של חיישני טמפרטורה זעירים, לחצנים מגנטיים נסתרים, תוכנות מסועפות, פקודות מורכבות והפתרונות הטכניים המעשיים שהתוו פוסקי הדור למכשירי חשמל שונים.
משמרת השבת חיפה פתרונות טכניים עידן דיגיטאלי פסיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד