ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

דרמה: בל"ד הושעתה עד סוף החורף

חברי הכנסת שנפגשו עם מחבלים, יושעו - כך החליטה ועדת האתיקה • איווט ליברמן: "זו בדיחה"

באסל גטאס, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
באסל גטאס, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

דרמה בכנסת - סערת ביקור הח"כים הערבים בבית המחבל: ועדת האתיקה החליטה הערב (ב') ‏להרחיק ל-4 חודשים מדיוני מליאת הכנסת ודיוני הועדות לחברי הכנסת את חנין זועבי ובאסל גטאס, והרחקה של חודשיים לח"כ ג'אמל זחלאקה מבל"ד.

הועדה התכנסה היום, ובמשך שעות רבות דנה במאות קובלנות שהגישו אזרחים, וביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, נגד חברי הכנסת מסיעת בל"ד שערכו ביקור בבית משפחת מחבל בשבוע שעבר.

יצויין כי החלטת ועדת האתיקה התקבלה לאחר דיון ארוך, ולאחר שקיבלה את התגובות בכתב של חברי הכנסת, ולאחר שחבר הכנסת זחאלקה אף הופיע בפני הוועדה. חברי הכנסת שהורחקו יוכלו להשתתף בהצבעות בכנסת ובוועדות.

השרה מירי רגב הגיבה לעונש - "מקווה ומאמינה שחוק ההשעיה שמקדם ראש הממשלה יעבור בחקיקת בזק ואז נוכל לומר להם שלום ולא להתראות."

ח"כ איל בן-ראובן מ'המחנה הציוני', חבר ועדת האתיקה של הכנסת, אמר כי "ועדת האתיקה שאני חבר בה נתנה עונש על מעשה חמור מאד של חברי כנסת. פגישת החכים של בל"ד עם משפחות המחבלים ועמידה לזכר המחבלים הם מעשים שמעודדים טרור ונותנים רוח גבית לרצח עוד ועוד ישראלים. כנסת ישראל לא תיתן לחבריה להשתמש בדמוקרטיה כדי לפגוע במדינת ישראל ואזרחיה".


יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב: "העונש הוא בגדר בדיחה. במקום להשית עליהם את העונש המקסימלי, הרחקה מדיוני הכנסת לחצי שנה ושלילת שכר, ובכך להרתיע באמת, הפכה ועדת האתיקה את המקרה לפארודיה וקבעה עונש לא רציני שרק מפגין אזלת יד ורפיסות. ההחלטה הזו רק מעניקה פופולריות לחברי הכנסת הלל בקרב הציבור שלהם ולא פוגעת בהם בשום דבר מהותי״.

ח״כ ליברמן הוסיף כי ״בכל מקרה, כל החלטה כזו או אחרת של ועדת האתיקה לא משנה את הענין המהותי והוא שחברי הכנסת הללו צריכים להיות מורחקים מהכנסת לחלוטין - ולצמיתות״.

כזכור, בעקבות הביקור של הח"כים הערבים החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם ראשי מפלגות הקואליציה לקדם חוק כנגד התנהלות שאינה הולמת של חברי כנסת, שיאפשר להדיח חבר כנסת בתמיכת 90 ח"כים.

מוקדם יותר היום החליטו בסיעת 'יהדות התורה' בישיבת הסיעה בכנסת לדרוש שינוים בנוסח החוק, ובמקום "מעשים שאינם הולמים" ייכתב "מחמת תמיכה בטרור, ריגול ובגידה במדינה".
חנין זועבי בל''ד השעיה מהכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד