כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מהומה לילית באשדוד: בחורי ישיבה הפכו רכב צבאי ומנעו מעצר עריק

כוח שהגיע לבצע מעצר עריקים באשדוד ובירושלים בשעת לילה - נתקל בהתנגדות עזה: בחורי ישיבה הפכו את הרכב הצבאי • המשטרה חילצה את החיילים, העריקים לא אותרו • "יש עתיד" מגנה את צעדי המחאה • צפו בתיעוד מהלילה • פרסום ראשון

מהומה לילית באשדוד: בחורי ישיבה הפכו רכב צבאי ומנעו מעצר עריק
דיווחים לכיש וששון כרמי

מהומה לילית באשדוד: כוח צבאי שהגיע לעצור עריק - נתקל בהתנגדות רבתית של עשרות בחורי ישיבה ואברכים, שאף התפרעו והפכו את אחד מכלי הרכב. במקביל, דווח על כוח משטרה צבאית בפעולת מעצר עריק נוספת - בירושלים, בשכונת גבעת מרדכי. גם באשדוד וגם בירושלים לא בוצעו מעצרים בסופו של דבר. הבוקר (ג') גינו ב"יש עתיד" את ההפגנות במהלך הלילה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כשעה לאחר חצות, פשטה המשטרה הצבאית, כשהשוטרים בלבוש אזרחי, על בנין ברחוב בר חלפתא באשדוד, בניסיון לעצור בחור ישיבה המוגדר כ׳עריק׳ לאחר שלא התייצב ללשכת הגיוס כהוראת רבותיו. בחורי ישיבות שעברו בסמוך לניידת הסמויה וזיהו את פעילות הבלשים בכניסה לבניין, הזעיקו את חבריהם מהישיבות הסמוכות, ואליהם הצטרפו שכנים ואברכים מקהילת גרודנא.

תוך דקות החלה מהומה גדולה במקום, אל תוך שעות הלילה המאוחרות, ובין בנייני המגורים, נשמעו צעקות ׳הסתלקו מפה׳, ושירת פורים מוקדמת - ׳ליהודים הייתה אורה׳. כשהבלשים התמהמהו מלעזוב את המקום, החליטו המפגינים להקצין את התגובה ובתוך מספר דקות הפכו את הניידת. המשטרה הזרימה כוחות למקום שפיזרו המפגינים וחילצו את כוח השיטור הצבאי.

דובר משטרת לכיש פקד שמעון כהן, מסר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בצוות משטרה צבאית שהגיע לשכונה, ונתקל בהתגודדות עשרות חרדים שהחלו להתפרע. תוך כדי כך, הפכו המתפרעים את הרכב הצבאי. כוחות משטרה רבים שהגיעו למקום חילצו את השוטרים הצבאיים ופיזרו את ההמון. בנוסף לרכב הצבאי, מספר ניידות משטרה נפגעו קלות כתוצאה מיידוי אבנים", כך מוסר כתבנו אלי שלזינגר.

אחד הנוכחים במקום מספר ל'בחדרי חרדים': "הגיעו שני רכבים רגילים ובתוכם אנשי צבא בלבוש אזרחי לרחוב בר חלפתא 17 בכדי לעצור בחור עריק מצה"ל, תוך דקות ספורות השמועה רצה - והגיעו עשרות אברכים ובחורי ישיבות מהאזור".

הבלגן התפתח בהמשך, "השוטרים ירדו מהרכב ואז הפכנו אותו" מספר אחד המשתתפים, "ברגע שאנשי הצבא לא היו בקרבת הרכבים, ניגשנו עשרות אברכים ובחורים והפכנו את הרכב, כשאנשי הצבא ראו את הנעשה הם נדהמו, לא ידעו מה לעשות ואובדי עצות הם הזעיקו מיד כוחות משטרה בנסיון להרגיע את ההתלהמות והרוחות הסוערות, עד שהמשטרה הגיעה ניסנו להפוך את הרכב השני, אך ברגע שאנשי הצבא קלטו את הנעשה, הם רצו לרכב נכנסו וניסו לברוח, לא נתנו להם לנסוע. ואז כבר הגיעו 5 ניידות משטרה שפינו להם את הדרך והם נסעו, לאחר מכן חסמנו את הניידות תוך שאנו יושבים על הכביש, התחילו עימותים עד שלבסוף הם הצליחו לחמוק אחד אחד".



עד הראייה מוסיף ומספר: "שמעתי את אחד השוטרים אומר שהם רצו להזעיק אנשי יס"מ בעקבות המהומות, אך מכיוון שאחראי משמרת לילה של היס"מ ישן לא יכלו לתת פקודה, משום שרק הוא מוסמך לתת פקודה כזו. לאחר זמן רב הצליחו להוציא אישור פקודה - והוציאו מתל אביב כמה ניידות יס"מ, אבל המקום בינתיים התפנה".

והאם הבחור נעצר? "הבחור העריק בכלל לא היה בביתו אלא בישיבה באשדוד, קראנו לו במהירות והצטלמנו על רקע הרכב ההפוך, רקדנו שרנו והודינו לה' על המבצע המוצלח. בהמשך אחד מרבני השכונה הגיע ואמר לנו שאפשר לחזור כל אחד למקומו, עזבנו את המקום. המשטרה שלחה מאבטחים שיאבטחו את הרכב ההפוך עד לפינויו, אבל הבחור לא נעצר".

במקביל, כוח שיטור צבאי מלווה בגיבוי ניידות אזרחיות פשט על רחוב אביעד ב׳גבעת מרדכי׳ בירושלים, סמוך לישיבת חברון. זאת, בניסיון נוסף למעצר בחור ישיבה המוגדר כ'עריק' לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס. הבחור שב אמש לביתו, לאחר שהשתתף בחתונת חברו בישיבה.

כוחות המשטרה פיזרו כל ניסיון התאספות סביב הבניין. למרות זאת, במקום התאספו עשרות בחורי ישיבת חברון הסמוכה, ואנשי "הפלג הירושלמי" שנהרו למקום מכל רחבי העיר לאחר שהוזעקו טלפונית.

למזלם של שני הבחורים בשני המקומות, כוחות המשטרה התקפלו ועזבו כלעומת שבאו ולא הצליחו לשים את ידם ולעצור את בחורי הישיבה שמבוקשים בעוון עריקות בשל אי התייצבותם.

בפלג הירושלמי מקווים כי גם "לאחר הפרת תקופת השקט היחסי מצדה של המשטרה הצבאית ולאור התגובות המידיות של ציבור הפלג הירושלמי שאינו שוקט על המשמר בערים השונות, יופקו הלקחים שוב ויעזבו את בני הישיבות לשוב וללמוד את תורתם בהשקט ובנחת".

כתבנו עקיבא ווייס מדווח כי אצל לפיד קוראים לחרדים לגנות את המעשה. "מפלגת 'יש עתיד' גינתה הבוקר בחריפות את ההתקפה על כוחות הביטחון הלילה: "ההתקפה הלילה על כוחות הביטחון שהגיעו לבצע את תפקידם באשדוד היא חציית קו אדום ויש לגנותה בכל תוקף. אי ציות לחוק תוך כדי שימוש באלימות כלפי רשויות אכיפת החוק היא מסוכנת ואסור לתת לה יד ויש לפעול נגדה בכל האמצעים על מנת שמקרים כאלו לא יקרו.

"אנו קוראים לראשי הקהילה החרדית להצטרף לגינוי ולפעול בכל האמצעים נגד שימוש בכל אלימות שהיא נגד כוחות הביטחון ונגד מנגנוני אכיפת החוק".

עדכון אחרון: 10:14

צילום: דיווחים לכיש וששון כרמי
















אשדוד עריק יס''מ בחור ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד