כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הזמנתם כיבוי אש? לא תצטרכו לשלם

הגיע הזמן - השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הורה על ביטול תשלומי האזרחים עבור הזמנת שירותי כבאות והצלה

צילום ארכיון: שאטרסטוק
צילום ארכיון: שאטרסטוק צילום: שאטר

השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן, הנחה את מנכ"ל המשרד רותם פלג ואת נציב הכבאות וההצלה רב טפסר שחר איילון, לפעול לביטול התשלום עבור שירותי הכבאות וההצלה שהוזמנו על ידי אזרחים.

ביטול התשלום עבור שירותי כבאות והצלה, נועד לתקן את המצב כיום, כאשר אזרח שמתקשר לשירותי הכבאות וההצלה ומדווח על שריפה, נאלץ לשלם את האגרה, גם אם הוא לא הבעלים של הנכס.

הנחייתו של השר ארדן לבטל את אגרת התשלום לרשות הכבאות וההצלה, תקל גם עם אזרחים שביתם נשרף ונגרם להם נזק כלכלי גדול - ואין באפשרותם לשלם את האגרה. כיום הם נאלצים לשאת בתשלום עבור שירות הכיבוי שהוזמן עבור ביתם.

התשלום לאזרח עבור שירותי כבאות והצלה נע בין מאות לאלפי שקלים, ותלוי במספר פרמטרים כגון מספר הכבאיות שהגיעו לזירה, המרחק של הבית שנשרף מתחנת הכיבוי, כמות המים ועוד.

אובדן ההכנסות לרשות הכבאות וההצלה כתוצאה מביטול תשלומי האזרחים מוערך בכ-20 מיליון שקלים, וההחלטה טעונה את אישור משרד האוצר וועדות הפנים והגנת הסביבה.

יצויין, כי הועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר תערוך מחר (ג') דיון בנושא התנהלות מכבי האש בגביית התשלומים בגין הזמנת שירותי כבאות והצלה לזולת. לדברי יו"ר הועדה אייכלר, גביית תשלום מהמזמין שאינו קשור לשריפה, גורמת לסכנת חיים ממשית. זאת משום שאזרחים נמנעים מלהתקשר למוקדי החרום מחשש שיושת עליהם חובת התשלום. הדבר יכול לגרום לאבדן חיים כפשוטו.

לאור השאלות שהציגה הועדה למשרד לבט"פ לקראת הישיבה שתתקיים מחר, פרסם היום השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן הודעה כי הורה לבטל את חיובי האזרחים עבור הזמנת שרות כבאות והצלה. ההחלטה כפופה לאישור האוצר.

בועדה לפניות הציבור מציינים, כי זו דוגמא נוספת לתועלת הנובעת מפניות פשוטות של אזרחים לועדה. יו"ר הועדה קורא לאזרחים להמשיך ולפנות לועדה לטובת הפרט והכלל.
השר ארדן כיבוי אש אגרת שירותי כבאות והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד