כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרסום ראשון: מסמך הדרישות של 'יהדות התורה' מנתניהו

ראש הממשלה מקדם חוק להדחת חבר כנסת מכהן ברוב של 90 ח"כים, וביהדות התורה החליטו להתנגד לחוק - כל עוד הנוסח שלו מאפשר הדחה על בסיס "התנהגות שאינה הולמת" • במכתב ששיגר יו"ר הסיעה הוא מפרט את השינוי הנדרש

ח"כ מוזס, פלאש90
ח"כ מוזס, פלאש90

פרסום ראשון - מסמך הדרישות הרשמי של סיעת 'יהדות התורה' לשינוי נוסח החוק שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בכדי לאפשר הדחת חבר כנסת ברוב של 90 ח"כים.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע המכתב ששיגר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס לשר העלייה והקליטה זאב אלקין, שהוסמך על ידי ראש הממשלה לקדם את החוק, ובו דורש ח"כ מוזס שינויים בנסח החוק המוצע.

כזכור, הנהלת הקואליציה אישרה אתמול את המהלך עליו סוכם בין ראשי סיעות הקואליציה ביום ראשון השבוע, וועדת חוקה חוק ומשפט תדון בנוסח המוצע שגיבש השר זאב אלקין, ותקדם את החוק במליאת הכנסת. את החוק יזם נתניהו בעקבות ביקורם של חברי הכנסת מסיעת בל"ד בבתי המחבלים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', סיעת 'יהדות התורה' דורשת כי ישונה נוסח החוק, ויהיה אפשרי להדיח ח"כ רק על אישום של תמיכה בטרור, ריגול או בגידה במדינה.

במכתב כותב מוזס לאלקין - "כיו"ר סיעת יהדות התורה, ובשמה, הנני מביא לפניך את הצעתנו לעניין תיקון חוק יסוד הכנסת – השעיית חבר כנסת מתפקיד שלא מחמת עבירה".

מוזס דורש כי במקום הסיבה בחוק המוצע שהיא - "אם קבעה הכנסת כי אין הוא ראוי לכהונתו, מחמת התנהגות שאיננה הולמת את מעמדו כחבר כנסת", יבוא - "הכנסת רשאית בהחלטה, להשעות חבר כנסת מכהונתו, אם יש במעשיו לפי העניין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות; תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל; עידוד למעשי טרור".

לסיום כתוב מוזס - "אודה לך על הצגת הנוסח הסופי שיגובש לפני הבאתו לדיון בוועדת חוקה".

ההחלטה לתמוך בחוק רק בכפוף לשינוי הנוסח, התקבלה בישיבת סיעת 'יהדות התורה' בכנסת, בה דרשו חברי הכנסת לערוך שינויים בחוק המוצע. חבר כנסת במפלגה אמר אתמול בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "לא ניתן יד להדיח חברי כנסת כמו אורן חזן. בהמשך זה עוד יכול להגיע לאפשרות של הדחה של ח"כ חרדי".


אייכלר ל'בחדרי חרדים'
יהדות התורה הדחת חבר כנסת בנימין נתניהו זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד